10-А мова

 Покликання на підручник української мови                                                     https://shkola.in.ua/1707-ukrainska-mova-10-klas-hlazova-2018.html

Адреса ел. пошти для надсилання виконаних завдань kopiya2013@ukr.net

07.05.2024

Тема. Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SGWh-D90WPg

Виконайте вправу 402.

30.04.2024

Тема. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=8pjrS3T3UlE

Виконайте вправу 415. 

29.04.2024

Тема. Особливості кличного відмінка іменників

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM

Виконайте вправу 409. 

16.04.2024

Тема. Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Hg8_2Fma6kw

Виконайте вправу 378. 

01, 02.04.2024

Тема. Письмове складання розповіді про подорож Україною або світом із зазначенням назв мешканців відвіданих місць

Написати невелику розповідь, використати в ній 4-5 назв мешканців відвіданих місць.


19.03.2024

Тема. Іменник. Рід іменників.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc

Виконайте вправу 353. 

12.03.2024

Тема. Написання не, ні з різними частинами мови.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=7T2k49dquIY

Виконайте вправу 321.

11.03.2024

Тема. Складні випадки написання прізвищ і географічних назв.

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY

https://www.youtube.com/watch?v=Fh8S6CiiJZE

Виконайте вправу 307. 

05.03.2024

Тема. Написання слів іншомовного походження.

Опрацюйте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4

Виконайте вправу 294. 

04.03.2024

Тема. Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

27.02.2024

Тема. Уживання великої літери

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=cyrQQ00nGbU

https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs

Виконайте вправу 275. 

26.02.2024

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?».

Написати есей на одну з тем. 

20.02.2024

Тема. Контрольна робота. Орфографічна норма.


13.02.2024

Тема. Самостійна робота.

1. Уставте, де потрібно, пропущені літери.

Мес..ник, хвас..ливий, піаніс..ці, артис..чин, автовлас..ник, протес..ний, контрас..ний, радіс..но, балас..ний, пес..ливий, шіс..надцять, учас..ник, зап’яс..ний, совіс..ний, якіс..ний, кіс..лявий, шіс..десят, чес..ний, улес..ливий, форпос..ний, турис..ці, архівартіс..ний, хворос..няк, шіс..сот.

 

2. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса – ськ-.

Магдебург, імпресіоніст, Одеса, товариш, Вишгород, чумак, чех, таджик, агент, Нідерланди, парубок, стрілець, представник, Рига, рекрут, перекладач, Галич, Ашгабад, Нью-Йорк, Париж, казах, архіпелаг, Страсбург, латиш.


12.02.2024

Тема. Позиційні чергування у//в, і//й 

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=sVHDP9Eab7M

Виконайте вправу 124.

29.01.2024

Тема. Спрощення приголосних.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iGyfri5XmZk

Виконайте вправу 228.

23.01.2024

Тема. Чергування і зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.

Переглянути відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI

Виконайте вправу 210. 

16.01.2024

Тема. Чергування голосних

Перегляньте відеоурок за покликанням                                        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=3ui8IN_AQZk

Виконайте вправу 193. 

15.01.2024

Тема. Позначення м’якості приголосних.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s

Виконайте вправу 182. с. 99. 

09.01.2024

Тема. Апостроф.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MBzhlH3GJ3c

Виконайте вправу 175 с. 96. 

08.01.2024

Тема. Орфограма. Принципи української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери на позначення ненаголошених е, и в корені слова.

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk

https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho

Виконайте письмово вправу 169 с. 93 

12.12.2023

Тема. Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=UlEsSa9M_T8

https://www.youtube.com/watch?v=-d88bd8jZXI

Повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи.

11.12.2023

Тема. Текст  як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=j4_WFCdg4Go

05.12.2023

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ взірцевих текстів промов

Підготувати усний переказ промов вправи 76, с. 45-46 або 78 с. 47-48.


28.11.2023

Тема. Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=_uwh64UG1YU

https://www.youtube.com/watch?v=v-mtJVI6w2A

Виконайте вправу 108.

27.11.2023

Тема. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність і доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.

Перегляньте відеоуроки за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SZX0yrzJiIU

Виконайте вправу 80.

21.11.2023

Тема. Мовленнєва ситуація

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

 Напишіть стислий відгук про телепередачу, яка вам подобається. 

20.11.2023

Тема. Контрольна робота


14.11.2023

Тема. Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8

Виконайте вправу 101. 

06, 07.11.2023

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея. Контрольний есе

Написати есе на тему "Що робить мене щасливим/щасливою"

31.10.2023

Тема. Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo

Виконайте письмово вправу 51 , вивчіть правила   § 6. 

17.10.2023

Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Прослухайте переказ за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iAmpSyR8Gjg, напишіть його й творче завдання та надішліть на ел. адресу.


16.09.2023

Тема. Лексичне значення слова. Слово і контекст. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0

Прочитайте правила  § 4,5 підручника, виконайте письмово вправу 49. 

09.10.2023

Тема. Контрольна робота. Орфоепічна норма

Для учнів дистанційної форми навчання.

Пройдіть тестування, перейшовши за покликанням join.naurok.ua та ввівши код доступу 7508747 або https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7508747

Тест активний до 18:00. Бажаю успіху.

02.10.2023

Тема. Наголос у словах

Опрацюйте теоретичний матеріал, перейшовши за покликанням       https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/1602582677165?fbclid=IwAR1b9GJVveGG6UOG1VdXdUh3cpWYCn60TnpJ4wVTL51b-ANVz3zui-Zg1Vk

Обов'язково подивіться відеоурок у кінці сторінки.

Вивчіть правила § 18-20, виконайте вправу 152.

26.09.2023

Тема. Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка

Перегляньте відеоуроки за покликаннями                                           

   https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0                                                     https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98

Виконайте письмово вправу 167 с. 92, вивчіть правила § 21 с.88-91.

25.09.2023

Тема. Диктант

Перепишіть текст диктанту, знявши риску. На місці .. уставте пропущені літери. На місці ... поставте, якщо потрібно, відповідний  розділовий знак. виконане завдання надішліть на ел. пошту kopiya2013@ukr.net 


МАРУСЯ ЧУРАЙ

Є прадавні скарби... що на/мертво лежать у землі, і є живі скарби... що йдуть по землі від поколі(нн/н)я до поколі(нн/н)я... огортаючи глибинним чаром людс..ку душу. До таких націонал..них скарбів належить... і наша лірична пісня.

Погортайте сторінки сивих віків... учитайтеся в прості й хвилюючі слова пісен.., віднайдіть золоті ключі мелодій — і вам відкриєт..ся багато по(е/и)тичних таємниць, ви почуєте голоси великих творців... імена яких розгубила історія, і ми навряд чи знайдемо багато сіячів... чия поетична нива... ставши народною... квітує по всій землі у/Українській.

І тільки тоді, крізь тумани часу, окресл(и/е)ться схожа на легенду постат.. творця. До таких славнозвісних постатей і належить народна поетеса Маруся Чурай.

Народжена для любові... вона не знала її радощів... і всі свої надії... усе своє любляче серце по краплині сточила в непереверше(н/нн)і пісні... що й зараз бентежно озиваються в наших серцях... і вражають нас глибиною... і щирістю висловле(н/нн)ого в них почу(тт/т)я, чарівністю мелодій.

І зацвіла, закрасувала калиною на лугах нашого мелосу творчіст.. народної поетеси.

Три віки ходить пісня Марусі Чурай по нашій землі, три віки любові вже подарувала дівчина людям. А попереду... вічність, бо велика любов і велика творчість — не/вмирущі.




19.09.2023

Тема. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ

Виконайте вправу 24. Я  — редактор. Прочитайте речення. Визначте порушення норм літературної мови. Запишіть відредаговані речення

У вересні-місяці до нашого класу прийшов новачок. Хоч знань із мови йому явно не хватало, займатися навчанням він не збирався. Вияснилось, що за словом у кишеню він не лізе. Від його дотепів усім часом ставало не по собі. Надія Миколаївна, яка являється вчителькою української мови, від деяких його висловів мало не втрачала свідомість.

18.09.2023

Тема. Діагностична контрольна робота

Виконайте роботу, результати надішліть на еmail : kopiya2013@ukr.net або у viber в особисті повідомлення протягом сьогоднішнього дня, 18.09.2023

10 клас

Діагностична контрольна робота

Завдання 1–5 мають по чотири варіанти відповіді, із яких лише один правильний.

Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.

(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.

1. Орфографічну помилку допущено в слові  речення  

А першого                 Б другого                   В третього                 Г четвертого

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому                Б другому                  В третьому                Г четвертому

3. У називному відмінку в тексті вжито слово

А мови                       Б культури                В мовлення               Г висловлювання

4.Дієприслівниковий зворот є у реченні

А першому                Б другому                  В третьому                Г четвертому

5. Вставне слово в першому реченні можна замінити синонімічним

А без сумніву            Б уявіть собі  В мабуть                    Г чого доброго

Завдання 612 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

6 . Позначте складне речення:

А Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю.

Б Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.

В Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.

Г Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.

Д Осінь, найкраща пора року, пахла з усіх садів.

7. Яке  з речень  НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]

А Шелестіли дуби, і смарагдова тиша була.

 Б Зорі чогось затремтіли, і небо стемніло

В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля вбереться  в золоту красу.

Г Запашна, співуча, сповнена музики і квіткових пахощів наша мова.

Д Задощило, і фільмування довелося припинити.

8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Довкола у природі все дрімало  вибрати

А сади,ліси,поля.

Б і рання мла стелилась по землі.

В схилившись  ніжно до землі.

Г утішаючись  осіннім теплом.

Д все дихало вільно й спокійно.

9. Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати

А і зігріває все навколо.

Б освітивши і поле, і ліс.

В воно пускає навколо пустотливі іскорки.

Г хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.

Д і все кругом світиться неймовірним вогнем.

10. Укажіть безсполучникове складне речення.

А Котились низом ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.

Б Мої дні течуть тепер серед степу, серед  долини, налитої зеленим хлібом .

В Заходило сонце, у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, усадках варилася на триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.

Г Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його дотику.

Д Щасливий, хто сни має милі.

11. Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку

 А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Б Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

 В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.

Д Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра у місто.

12. Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

А Мир у світі таки буде  його хочуть усі люди.

Б Минають дні  минає літо.

В Дзюрчали десятки фонтанів  лящали та щебетали всілякі птахи.

Г Небо порізали вогнями стріли  ударив грім.

Д Малі озера блискають незлісно колише хмара втомлені громи.

Завдання 13-18 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13.Установити відповідність між склад­ними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно простих речень, що вхо­дять до складу їх.

1 Ще кожна нить дзвенить про­мінням в небі, вогнем зеленим грає верховіття, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить.

2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою.

Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво добра освічує їй душу.

4 Разом з лелеками приходила вес­на, земля прокидалася й виповнювала­ся знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями ви­сочінь неба, бджоли стрімко проноси­лися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до роз­цвіченої кропивки.

А 3  Б 4  В 5  Г 6   Д 7


 

14.Установіть відповідність між головною й видом можливої підрядної частини складного речення.

Головна частина

Вона налаштована так, що…

Вертатися пізно, бо…

Хазяйнує жовтень скрізь, де…

Ви мені здалися молодою, хоч…

 

Вид підрядної частини

А обставинне міри і ступеня

Б обставинне допустове

В причини

Г з’ясувальне

Д місця

15.Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини

Фрагмент речення

…повернувся, незважаючи на те що…

…перестрахувалася, для того щоб…

…ударив так, що…

4  …заспокоївся, бо…

 

Вид підрядної частини

А з’ясувальна

Б обставинна мети

В обставинна способу дії

Г обставинна причини

Д обставинна допустова

 

 

16. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)?

Слова, (1)давно (2)забуті,(3)хотів я в кожнім серці (4)пробудити.

А прислівник                                   

Б дієприслівник
В дієприкметник                            

Г особове дієслово
Д 
неозначена форма дієслова

 

17. Доберіть приклад до кожного виду підрядної частини складнопідрядного речення.

Вид підрядної частини

означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне міри й ступеня
4 обставинне причини

 

Приклад речення

А І важко було зрозуміти, чи жартує вона.

Б Була така хвилина, коли небо тривожно світилося червоною загравою доменних плавок.

В Допомога прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав.

Г У хаті зовсім стало темно, що хоч очі виколи.

Д Не грій гадюки за пазухою, бо вкусить.

18. Доберіть приклад до кожного типу складного речення (розділові знаки пропущено).

Тип складного речення

складносурядне
2 складнопідрядне

3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку

 

Приклад речення

А Не забувай добре ім’я краще за будь- яке багатство.

Б Незабаром женитимемо а вони й досі розуму не дійшли.

В Ішли вони асфальтом потім бруківкою потім якоюсь стежкою попід лісом.

Г Він грав комічні ролі в аматорських виставах і казали що в нього непогано виходило.

Д У задніх рядах де стояли парубки пробіг легенький смішок.



12.09.2023

Тема. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (зокрема на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції їх.Основні типи словників. Довідкові медійні ресурси.

Переглянути відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU

Виконати вправу 16 с. 13.

Немає коментарів:

Дописати коментар