Покликання на підручник української мови https://shkola.in.ua/1711-ukrainska-mova-10-klas-karaman-2018.html
Адреса ел. пошти для надсилання виконаних завдань kopiya2013@ukr.net
https://meet.google.com/zww-jdsz-kyd
Покликання на онлайн-уроки https://meet.google.com/zdp-dxki-yqh
21.03.2024
Тема. Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, характеристика їх. Групи займенників
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Rb7_LaM4h84
Виконайте вправу 458.
20.03.2024
Тема. Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників. Стилістична роль повних і коротких прикметників. Синоніміка прикметників і непрямих відмінків іменників. Словник епітетів української мови
Повторіть відомості про прикметник як частину мови за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic
18.03.2024
Тема. Ступені порівняння якісних прикметників. Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників
Перегляньте відеоуроки за покликаннями:
творення ступенів порівняння прикметників https://www.youtube.com/watch?v=CxEkCAqy8rU
правопис суфіксів прикметників https://www.youtube.com/watch?v=Fiz1vQtDR00
Виконайте вправи 436 та 449.
13.03.2024
Тема. Стилістичне використання кличного відмінка іменників
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM
Виконайте вправу 422.
11.03.2024
Тема. Контрольний твір-стаття в газету на морально-етичну, професійну тему
Напишіть статтю до газети на одну з тем: «Бібліотеки гинуть мовчки», "Традиції виховання в українській сім'ї", "Герої нашого часу".
07.03.2024
Тема. Відмінювання іменників ІІ відміни
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Hg8_2Fma6kw
Виконайте вправу 420.
06.03.2024
Тема. Відмінювання іменників
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=6BhADmJ-UqE
29.02.2024
Тема. Іменник як частина мови
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=pys7BYBbQyM
Виконайте вправу 406.
26.02.2024
Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням
14.02.2024
Тема.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=uHwLTfIE8nE
Повторіть вивчений матеріал та підготуйтеся до контрольної роботи § 41- 53.
12.02.2024
Тема. . Складні, складноскорочені слова, способи творення та написання їх
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
Виконайте вправу 376.
05.02.2024
Тема. Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й неморфологічні.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=FEbUVFILOC4
Виконайте вправу 352.
29.01.2024
Тема. Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна і непохідна. Твірна основа
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=yWb7ZPmW3TE
Виконати письмово вправу 342.
25.01.2024
Тема. З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.), «Лексикон» Памви Беринди (1627 р.)
Перегляньте відеопрезентацію за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SGkn6AX9IJs
Виконайте вправу 338.
24.01.2024
Тема. Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні, перекладні) словники. Відмінність словникових статей у різних словниках.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU
17.01.2024
Тема. Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=rORnQ_kOf3Q
Виконайте тестові завдання.
15.01.2024
Тема. Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів. Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8
Виконайте вправу 318.
10.01.2024
Тема. Прислів’я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QHyK0IX_yWA
Виконайте вправу 309.
09.01.2024
Тема. Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4
Виконайте вправу 298.
08.01.2024
Тема. Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=VVWnltZ08c4
Виконайте вправу 295 с. 111.
11.12.2023
Тема. Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jc-LAdWBvx0&t=45s
07.12.2023
Тема. Кальки. Варваризми. Старослов’янізми, їхні ознаки, роль у розвитку української мови
Виконати вправу 263 (усно).
06.12.2023
Тема. Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Nn5IHBKaKSY
Виконайте вправу 266.
27.11.2023
Тема. Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs
Виконайте вправи 242, 247.
23.11.2023
Тема. Омоніми, види їх: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=o9xcL5pCxog
Виконайте вправу 238.
20.11.2023
Тема. Слово як основна одиниця мови. Багатозначні й однозначні слова. Пряме й переносне значення слова
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI
Вивчіть правила § 22, 23. Виконайте письмово вправу 228.
15.11.2023
Тема. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів. Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження.
Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo
https://www.youtube.com/watch?v=DdNfKt-S0yw
Виконайте письмово вправу 215.
13.11.2023
Тема. Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58
Виконайте письмово вправу 202.
09.11.2023
Тема. Написання складних слів разом, окремо, з дефісом
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
Виконайте письмово вправу 195.
07.11.2023
Тема. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах
Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=cyrQQ00nGbU
https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs
Виконати письмово вправу 189.
06.11.2023
Тема. Cкладні випадки вживання м’якого знака, апострофа.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4
Виконати письмово вправу 183.
02.11.2023
Тема. Орфоепічна норма (тестування)
Пройдіть тестування, перейшовши за покликанням
01.11.2023
Тема. Наголос в українській мові
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM
Виконати письмово вправу 170.
17.10.2023
Тема. Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та сполучень їх (гортанного і проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [дж], [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення), м’яких і пом’якшених, а також подовжених приголосних).
Опрацюйте правила § 20 с. 61.
Виконайте вправу 140.
16.10.2023
Тема. Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й]. Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із – зі (зо).
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk
Опрацюйте правила на с. 57-59 § 19.
Виконайте письмово вправу 139. Виконане завдання надішліть на ел. пошту.
12.10.2023
Тема. Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=I2Jj98YN7pQ
Вивчіть правила на с. 51-53.
Виконайте письмово вправу 120, 121.
09.10.2023
Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).
Прослухайте переказ за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iAmpSyR8Gjg, напишіть його й творче завдання та надішліть на ел. адресу.
04.10.2023
Тема. Подовження, спрощення в групах приголосних
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
Опрацюйте правила § 16, виконайте письмово вправу 108.
02.10.23
Тема. Зміни голосних і приголосних у мовному потоці. Асимілятивні, дисимілятивні процеси
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jp7w-TtIC5I
Вивчити § 14-15, виконати вправу 102.
28.09.2023
Тема. Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики. Класифікація голосних і приголосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми
Перегляньте відеоуроки за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=hjUNJk3HMCY
Опрацюйте правила § 12, 13, 14.
Запишіть слова фонетичною транскрипцією: зцідити, зшиток, вітчизна, квітці, шістдесят, подружці, дочці, лічба.
27.09.2023
Тема. Контрольна робота. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови
Виконайте завдання контрольної роботи, результати надішліть сьогодні, 27.09.2023, до
21:00 на ел. адресу kopiya2013@ukr.net або на вайбер в особисті
Контрольна робота № 1
Мова як суспільне явище. Розвиток української мови
Початковий рівень (за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)
1. Яку функцію мови відображено у виразі «Мова — засіб спілкування»?
А Когнітивну. Б Комунікативну. В Кумулятивну. Г Експресивну.
2. В українській мові існують такі наріччя:
А Північне, південне, східне, західне. Б Північне, північно-західне, північно-східне.
В Південне, південно-західне, південно-східне.Г Північне, південно-західне, південно-східне.
3. У якому рядку всі слова є діалектизмами?
А Вила, клуня, граблі, сіно, тин. Б Ґазда, комин, зело, стежка, рало.
В Шуфля, хата, клас, пліт, ватра. Г Путня, постоли, черес, вуйко, ґралі.
4. Українська, російська та білоруська мови належать до:
А Романської групи. Б Германської групи.
В Слов’янської групи, східної підгрупи. Г Слов’янської групи, західної підгрупи.
5. Види письма в період Київської Русі — це…
А Устав, напівустав, скоропис. Б Кирилиця, глаголиця.
В Кирилиця, глаголиця, латиниця. Г Кириличні букви, друкарський шрифт.
6. Уживання слів і словосполучень із піднесеним емоційним змістом, окличних речень, щоб передати велич подій, осіб, викликати до них глибокі позитивні почуття — це мовні особливості…
А Урочистого різновиду мовлення. Б Офіційного. В Сатиричного. Г Фамільярного.
Достатній рівень (за кожну відповідь 1 бал)
7. Чому мову називають суспільним явищем?
8. Які етапи виділяють у розвитку української мови? Хто був зачинателем, а хто – основоположником української мови?
9. Яке значення мала граматика Мелетія Смотрицького.
Середній рівень (за кожну відповідь – 1,5 б.)
10. Чи збігаються поняття літературна мова та мова художньої літератури? Свою думку обґрунтуйте.
11. Подані слова запишіть в алфавітному порядку. Зробіть висновок про те, що таке алфавіт і яке його значення.
Ночувати, ніч, нянькувати, нюняти, нюхати, нудний, навітряний, навитяжку, набік, невигідний, начитаний, норковий.
Високий рівень (3 бали)
Написати есе «Молодіжний сленг – розвиток чи деградація мови?»
25.09.2023
Тема. Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго). Писемна і усна форми літературної мови. Діалекти
Опрацювати § 9, 10, 11 підручника. Виконати вправу 61 (письмово).
21.09.2023
Тема. Особливості розвитку української мови на сучасному етапі
Опрацюйте теоретичний матеріал § 8 с. 27-28. Виконайте усно вправу 54, письмово - 55.
20.09.2023
Тема. Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика» Мелетія Смотрицького (1619 р.). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.)
Опрацюйте теоретичний матеріал § 7 с. 23-24. Виконайте усно вправи 50, 51, 52.
18.09.2023
Тема. Основні етапи формування і розвитку української національної мови. Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту
Перегляньте онлайн-презентації про походження української мови, перейшовши за покликаннями
https://www.youtube.com/watch?v=Ae7BwpyTJ8k
Основні етапи розвитку укр. мови запишіть у зошит. Скористайтеся матеріалами презентацій та підручника § 5, 6.
14.09.2023
Тема. Діагностична контрольна робота
Виконайте завдання контрольної роботи, результати надішліть сьогодні, 14.09.2023, до
20:00 на ел. адресу kopiya2013@ukr.net або на вайбер в особисті.
10 клас
Діагностична контрольна робота
Завдання 1–5 мають по чотири варіанти відповіді, із яких лише один
правильний.
Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
Прочитайте текст і виконайте
завдання 1–5 до нього.
(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно,
є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні
лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними
засобами мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури
не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й
лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти, вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте
політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання
окремих слів, на особливо вдалі висловлювання, на побудову
речень, користуйтеся словниками.
1. Орфографічну помилку допущено в слові речення
А першого Б другого В третього Г четвертого
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
3. У називному відмінку в тексті вжито слово
А мови Б культури В мовлення Г висловлювання
4.Дієприслівниковий
зворот є у реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
5. Вставне слово в першому реченні можна
замінити синонімічним
А без сумніву Б
уявіть собі В мабуть Г чого доброго
Завдання 6–12 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу
думку, варіант відповіді.
6 . Позначте складне
речення:
А Мати з Нимидорою порались у хаті, готували
вечерю.
Б Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.
В Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом
у яблуневім цвіті.
Г Уночі несподівано знявся північний вітер, небо
скоро затяглося хмарами.
Д Осінь, найкраща пора року, пахла з усіх садів.
7. Яке з речень
НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]
А Шелестіли
дуби, і смарагдова тиша була.
Б Зорі
чогось затремтіли, і небо стемніло
В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля
вбереться в золоту красу.
Г Запашна, співуча, сповнена музики
і квіткових пахощів наша мова.
Д Задощило, і фільмування довелося
припинити.
8.
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Довкола
у природі все дрімало …
вибрати
А сади,ліси,поля.
Б і рання мла стелилась по землі.
В схилившись ніжно до землі.
Г утішаючись
осіннім теплом.
Д все дихало вільно й спокійно.
9.
Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах…
вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо
пустотливі іскорки.
Г хоча навколо біло-біло від
іскристого снігу.
Д і все кругом світиться
неймовірним вогнем.
10. Укажіть
безсполучникове складне речення.
А Котились низом ниви, стелились
горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.
Б Мої дні течуть тепер
серед степу, серед долини, налитої
зеленим хлібом .
В Заходило сонце, у
вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, усадках варилася на
триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.
Г Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його
дотику.
Д Щасливий, хто сни має милі.
11. Складне
речення з різними видами зв’язку є в рядку
А Якщо придивитися до квіточки каштана,
то можна помітити на ній барвисті плями.
Б Щодалі хвиля більшала,
проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.
В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у
такт дзвонів степу моє серце.
Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка
дичками внатрус.
Д Якби мені, мамо, намисто, то пішла
б я завтра у місто.
12. Двокрапку треба поставити в
складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А Мир у світі
таки буде його хочуть усі люди.
Б Минають
дні минає літо.
В Дзюрчали
десятки фонтанів лящали та щебетали
всілякі птахи.
Г Небо порізали вогнями
стріли ударив грім.
Д Малі озера блискають незлісно
колише хмара втомлені громи.
Завдання 13-18 передбачають
установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть
відповідник, позначений БУКВОЮ
13.Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями і
кількістю умовно простих речень, що входять до складу їх.
1 Ще кожна нить дзвенить промінням в небі, вогнем
зеленим грає верховіття, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість
гостить. 2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу
бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не
думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою. 3 Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою
вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво
добра освічує їй душу. 4 Разом з лелеками приходила весна, земля прокидалася й виповнювалася знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями височінь неба, бджоли стрімко проносилися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до розцвіченої кропивки. А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7 |
|
14.Установіть
відповідність між головною й видом можливої підрядної частини складного
речення.
Головна частина 1 Вона налаштована так, що… 2 Вертатися пізно, бо… 3 Хазяйнує жовтень скрізь, де… 4 Ви мені здалися молодою, хоч…
|
Вид підрядної частини А обставинне міри і ступеня Б обставинне допустове В причини Г з’ясувальне Д місця |
15.Установіть
відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної
частини
Фрагмент речення 1 …повернувся, незважаючи на те що… 2 …перестрахувалася, для того щоб… 3 …ударив так, що… 4 …заспокоївся, бо…
|
Вид підрядної частини А з’ясувальна Б обставинна мети В обставинна способу дії Г обставинна причини Д обставинна допустова
|
16. З’ясуйте, якими
частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)?
Слова, (1)давно (2)забуті,(3)хотів
я в кожнім серці (4)пробудити.
А прислівник
Б дієприслівник
В дієприкметник
Г особове дієслово
Д неозначена форма дієслова
17. Доберіть приклад до
кожного виду підрядної частини складнопідрядного речення.
Вид підрядної
частини 1 означальне
|
Приклад речення А І важко
було зрозуміти, чи жартує вона. Б Була така
хвилина, коли небо тривожно світилося червоною загравою доменних плавок. В Допомога
прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав. Г У хаті
зовсім стало темно, що хоч очі виколи. Д Не грій
гадюки за пазухою, бо вкусить. |
18. Доберіть приклад до
кожного типу складного речення (розділові знаки пропущено).
Тип складного
речення 1 складносурядне 3
безсполучникове
|
Приклад речення А Не забувай добре ім’я краще за будь-
яке багатство. Б Незабаром
женитимемо а вони й досі розуму не дійшли. В Ішли вони
асфальтом потім бруківкою потім якоюсь стежкою попід лісом. Г Він грав
комічні ролі в аматорських виставах і казали що в нього непогано виходило. Д У задніх
рядах де стояли парубки пробіг легенький смішок. |
13.09.2023
Орфографічний практикум
Тема. Вступ. Орфографія як удосконалення писемної діяльності. Принципи українського правопису. Типи орфограм.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk .
Виконайте завдання уроку.
11.09.2023
Тема 1. Культура усного і писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників
Опрацюйте правила на с. 10-11 підручника § 3.
Виконайте вправу 23 на с. 12.
07.09.2023
Тема 2. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови.
Переглянути відео, перейшовши за покликаннями
https://www.youtube.com/watch?v=Od9_NnLuTpA
https://www.youtube.com/watch?v=vSMN0X2i66E
Тема 1. Урок мовленнєвого розвитку. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.
Прочитати Тему 2 на с. 2158 219, 220. Письмово виконати вправу 634 с. 221.
Немає коментарів:
Дописати коментар