10-В мова

Покликання на підручник української мови                                                     https://shkola.in.ua/1707-ukrainska-mova-10-klas-hlazova-2018.html

Покликання на урок https://meet.google.com/fmz-djuf-ngc

Адреса ел. пошти для надсилання виконаних завдань kopiya2013@ukr.net

09.04.2024

Тема. Іменники, що мають лише форму однини або множини

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90

Виконайте письмово вправу 364. 

19.03.2024

ТемаІменник. Рід іменників.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc

Виконайте вправу 353. 


12.03.2024

Тема. Тема. Написання слів іншомовного походження.

Опрацюйте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4

Виконайте вправу 294. 


07.03.2024

Тема. Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?».

Написати есей на одну з тем. 


29.02.2024

Тема. Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

Виконайте вправу 287. 

27.02.2024

Тема. Уживання великої літери

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=cyrQQ00nGbU

https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs

Виконайте вправу 275. 

15.02.2024

Тема. Контрольна робота. Орфографічна норма


25.01.2024

Тема. Чергування і зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.

Переглянути відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI

Виконайте вправу 210. 


23.01.2024

Тема. Тема. Чергування голосних

Перегляньте відеоурок за покликанням                                        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=3ui8IN_AQZk

Виконайте вправу 193. 


16.01.2024

Тема. Позначення м’якості приголосних.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s

Виконайте вправу 182. с. 99. 


09.01.2024

Тема. Апостроф.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MBzhlH3GJ3c

Виконайте вправу 175 с. 96. 


09.01.2024

Тема. Тема. Орфограма. Принципи української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери на позначення ненаголошених е, и в корені слова.

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk

https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho

Виконайте письмово вправу 171. 

07.12.2023

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ взірцевих текстів промов

Підготувати усний переказ промов вправи 76, с. 45-46 або 78 с. 47-48.


28.11.2023

Тема. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність і доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.

Перегляньте відеоуроки за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SZX0yrzJiIU

Виконайте вправу 80.


23.11.2023

Тема. Мовленнєва ситуація

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

Виконайте вправу 109. 

21.11.2023

Тема. Контрольна робота


14.11.2023

Тема. Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8

Виконайте вправу 93. 


09.11.2023

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея. Контрольний есе

Написати есе на тему "Що робить мене щасливим/щасливою"

07.11.2023

Тема. Слова-пароніми. Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми.

Перегляньте відеоурок за покликанням 

Виконайте письмово вправу 75 с. 33.

02.11.2023

Тема. Лексичні і фразеологічні синоніми, антоніми.

Перегляньте відеоурок за покликанняи  https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs

Виконайте вправу 68 письмово.

31.10.2023

Тема. Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo

Виконайте письмово вправу 54 , вивчіть правила   § 5 . 


17.10.2023

Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Прослухайте переказ за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iAmpSyR8Gjg, напишіть його й творче завдання та надішліть на ел. адресу.


09.10.2023

Тема. Лексичне значення слова. Слово і контекст. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0

Прочитайте правила на с. 18 підручника.

Виконайте письмово вправу 42.  

05.10.2023

Тема. Контрольна робота. Орфоепічна норма (тестування)


03.10.2023

Тема. Наголос у словах.

Опрацюйте теоретичний матеріал, перейшовши за покликанням       https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/1602582677165?fbclid=IwAR1b9GJVveGG6UOG1VdXdUh3cpWYCn60TnpJ4wVTL51b-ANVz3zui-Zg1Vk

Обов'язково подивіться відеоурок у кінці сторінки.

Вивчіть правила § 20, виконайте вправу 178 с. 83.


28.09.2023

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ тексту із творчим завданням

Прочитати текст вправи 189 с. 85-86. Усно перекажіть текст.


26.09.2023

Тема.  Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка

Перегляньте відеоуроки за покликаннями                                           

   https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0                                                     https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98

Виконайте письмово вправу 167 с. 92, вивчіть правила § 21 с.88-91.


21.09.2023

Тема. Диктант

Перепишіть текст диктанту, знявши риску. На місці .. уставте пропущені літери. На місці ... поставте, якщо потрібно, відповідний  розділовий знак. виконане завдання надішліть на ел. пошту kopiya2013@ukr.net 


МАРУСЯ ЧУРАЙ

Є прадавні скарби... що на/мертво лежать у землі, і є живі скарби... що йдуть по землі від поколі(нн/н)я до поколі(нн/н)я... огортаючи глибинним чаром людс..ку душу. До таких націонал..них скарбів належить... і наша лірична пісня.

Погортайте сторінки сивих віків... учитайтеся в прості й хвилюючі слова пісен.., віднайдіть золоті ключі мелодій — і вам відкриєт..ся багато по(е/и)тичних таємниць, ви почуєте голоси великих творців... імена яких розгубила історія, і ми навряд чи знайдемо багато сіячів... чия поетична нива... ставши народною... квітує по всій землі у/Українській.

І тільки тоді, крізь тумани часу, окресл(и/е)ться схожа на легенду постат.. творця. До таких славнозвісних постатей і належить народна поетеса Маруся Чурай.

Народжена для любові... вона не знала її радощів... і всі свої надії... усе своє любляче серце по краплині сточила в непереверше(н/нн)і пісні... що й зараз бентежно озиваються в наших серцях... і вражають нас глибиною... і щирістю висловле(н/нн)ого в них почу(тт/т)я, чарівністю мелодій.

І зацвіла, закрасувала калиною на лугах нашого мелосу творчіст.. народної поетеси.

Три віки ходить пісня Марусі Чурай по нашій землі, три віки любові вже подарувала дівчина людям. А попереду... вічність, бо велика любов і велика творчість — не/вмирущі.


19.09.2023

Тема. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ

Виконайте письмово вправу 28 с. 17.

14.09.2023

Тема. Діагностична контрольна робота

Виконайте завдання контрольної роботи, результати надішліть сьогодні, 14.09.2023, до

 20:00 на ел. адресу kopiya2013@ukr.net або на вайбер в особисті.

10 клас

Діагностична контрольна робота

Завдання 1–5 мають по чотири варіанти відповіді, із яких лише один правильний.

Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.

(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.

1. Орфографічну помилку допущено в слові  речення  

А першого                 Б другого                   В третього                 Г четвертого

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому                Б другому                  В третьому                Г четвертому

3. У називному відмінку в тексті вжито слово

А мови                       Б культури                В мовлення               Г висловлювання

4.Дієприслівниковий зворот є у реченні

А першому                Б другому                  В третьому                Г четвертому

5. Вставне слово в першому реченні можна замінити синонімічним

А без сумніву            Б уявіть собі  В мабуть                    Г чого доброго

Завдання 612 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

6 . Позначте складне речення:

А Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю.

Б Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.

В Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.

Г Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.

Д Осінь, найкраща пора року, пахла з усіх садів.

7. Яке  з речень  НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]

А Шелестіли дуби, і смарагдова тиша була.

 Б Зорі чогось затремтіли, і небо стемніло

В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля вбереться  в золоту красу.

Г Запашна, співуча, сповнена музики і квіткових пахощів наша мова.

Д Задощило, і фільмування довелося припинити.

8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Довкола у природі все дрімало  вибрати

А сади,ліси,поля.

Б і рання мла стелилась по землі.

В схилившись  ніжно до землі.

Г утішаючись  осіннім теплом.

Д все дихало вільно й спокійно.

9. Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати

А і зігріває все навколо.

Б освітивши і поле, і ліс.

В воно пускає навколо пустотливі іскорки.

Г хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.

Д і все кругом світиться неймовірним вогнем.

10. Укажіть безсполучникове складне речення.

А Котились низом ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.

Б Мої дні течуть тепер серед степу, серед  долини, налитої зеленим хлібом .

В Заходило сонце, у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, усадках варилася на триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.

Г Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його дотику.

Д Щасливий, хто сни має милі.

11. Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку

 А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Б Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

 В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.

Д Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра у місто.

12. Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

А Мир у світі таки буде  його хочуть усі люди.

Б Минають дні  минає літо.

В Дзюрчали десятки фонтанів  лящали та щебетали всілякі птахи.

Г Небо порізали вогнями стріли  ударив грім.

Д Малі озера блискають незлісно колише хмара втомлені громи.

Завдання 13-18 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13.Установити відповідність між склад­ними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно простих речень, що вхо­дять до складу їх.

1 Ще кожна нить дзвенить про­мінням в небі, вогнем зеленим грає верховіття, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить.

2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою.

Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво добра освічує їй душу.

4 Разом з лелеками приходила вес­на, земля прокидалася й виповнювала­ся знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями ви­сочінь неба, бджоли стрімко проноси­лися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до роз­цвіченої кропивки.

А 3  Б 4  В 5  Г 6   Д 7


 

14.Установіть відповідність між головною й видом можливої підрядної частини складного речення.

Головна частина

Вона налаштована так, що…

Вертатися пізно, бо…

Хазяйнує жовтень скрізь, де…

Ви мені здалися молодою, хоч…

 

Вид підрядної частини

А обставинне міри і ступеня

Б обставинне допустове

В причини

Г з’ясувальне

Д місця

15.Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини

Фрагмент речення

…повернувся, незважаючи на те що…

…перестрахувалася, для того щоб…

…ударив так, що…

4  …заспокоївся, бо…

 

Вид підрядної частини

А з’ясувальна

Б обставинна мети

В обставинна способу дії

Г обставинна причини

Д обставинна допустова

 

 

16. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)?

Слова, (1)давно (2)забуті,(3)хотів я в кожнім серці (4)пробудити.

А прислівник                                   

Б дієприслівник
В дієприкметник                            

Г особове дієслово
Д 
неозначена форма дієслова

 

17. Доберіть приклад до кожного виду підрядної частини складнопідрядного речення.

Вид підрядної частини

означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне міри й ступеня
4 обставинне причини

 

Приклад речення

А І важко було зрозуміти, чи жартує вона.

Б Була така хвилина, коли небо тривожно світилося червоною загравою доменних плавок.

В Допомога прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав.

Г У хаті зовсім стало темно, що хоч очі виколи.

Д Не грій гадюки за пазухою, бо вкусить.

18. Доберіть приклад до кожного типу складного речення (розділові знаки пропущено).

Тип складного речення

складносурядне
2 складнопідрядне

3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку

 

Приклад речення

А Не забувай добре ім’я краще за будь- яке багатство.

Б Незабаром женитимемо а вони й досі розуму не дійшли.

В Ішли вони асфальтом потім бруківкою потім якоюсь стежкою попід лісом.

Г Він грав комічні ролі в аматорських виставах і казали що в нього непогано виходило.

Д У задніх рядах де стояли парубки пробіг легенький смішок.


Немає коментарів:

Дописати коментар