Покликання на підручник української мови https://shkola.in.ua/1707-ukrainska-mova-10-klas-hlazova-2018.html
Покликання на урок https://meet.google.com/fmz-djuf-ngc
Адреса ел. пошти для надсилання виконаних завдань kopiya2013@ukr.net
09.04.2024
Тема. Іменники, що мають лише форму однини або множини
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90
Виконайте письмово вправу 364.
19.03.2024
Тема. Іменник. Рід іменників.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc
Виконайте вправу 353.
12.03.2024
Тема. Тема. Написання слів іншомовного походження.
Опрацюйте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4
Виконайте вправу 294.
07.03.2024
Тема. Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?».
Написати есей на одну з тем.
29.02.2024
Тема. Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
Виконайте вправу 287.
27.02.2024
Тема. Уживання великої літери
Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=cyrQQ00nGbU
https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs
Виконайте вправу 275.
15.02.2024
Тема. Контрольна робота. Орфографічна норма
25.01.2024
Тема. Чергування і зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.
Переглянути відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI
Виконайте вправу 210.
23.01.2024
Тема. Тема. Чергування голосних
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=3ui8IN_AQZk
Виконайте вправу 193.
16.01.2024
Тема. Позначення м’якості приголосних.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s
Виконайте вправу 182. с. 99.
09.01.2024
Тема. Апостроф.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MBzhlH3GJ3c
Виконайте вправу 175 с. 96.
09.01.2024
Тема. Тема. Орфограма. Принципи української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери на позначення ненаголошених е, и в корені слова.
Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk
https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho
Виконайте письмово вправу 171.
07.12.2023
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ взірцевих текстів промов
Підготувати усний переказ промов вправи 76, с. 45-46 або 78 с. 47-48.
28.11.2023
Тема. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність і доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.
Перегляньте відеоуроки за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SZX0yrzJiIU
Виконайте вправу 80.
23.11.2023
Тема. Мовленнєва ситуація
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE
Виконайте вправу 109.
21.11.2023
Тема. Контрольна робота
14.11.2023
Тема. Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8
Виконайте вправу 93.
09.11.2023
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея. Контрольний есе
Написати есе на тему "Що робить мене щасливим/щасливою"
07.11.2023
Тема. Слова-пароніми. Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми.
Перегляньте відеоурок за покликанням
Виконайте письмово вправу 75 с. 33.
02.11.2023
Тема. Лексичні і фразеологічні синоніми, антоніми.
Перегляньте відеоурок за покликанняи https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs
Виконайте вправу 68 письмово.
31.10.2023
Тема. Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo
Виконайте письмово вправу 54 , вивчіть правила § 5 .
17.10.2023
Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.
Прослухайте переказ за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iAmpSyR8Gjg, напишіть його й творче завдання та надішліть на ел. адресу.
09.10.2023
Тема. Лексичне значення слова. Слово і контекст. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0
Прочитайте правила на с. 18 підручника.
Виконайте письмово вправу 42.
05.10.2023
Тема. Контрольна робота. Орфоепічна норма (тестування)
03.10.2023
Тема. Наголос у словах.
Опрацюйте теоретичний матеріал, перейшовши за покликанням https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/1602582677165?fbclid=IwAR1b9GJVveGG6UOG1VdXdUh3cpWYCn60TnpJ4wVTL51b-ANVz3zui-Zg1Vk
Обов'язково подивіться відеоурок у кінці сторінки.
Вивчіть правила § 20, виконайте вправу 178 с. 83.
28.09.2023
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ тексту із творчим завданням
Прочитати текст вправи 189 с. 85-86. Усно перекажіть текст.
26.09.2023
Тема. Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка
Перегляньте відеоуроки за покликаннями
https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0 https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98
Виконайте письмово вправу 167 с. 92, вивчіть правила § 21 с.88-91.
21.09.2023
Тема. Диктант
Перепишіть текст диктанту, знявши риску. На місці .. уставте пропущені літери. На місці ... поставте, якщо потрібно, відповідний розділовий знак. виконане завдання надішліть на ел. пошту kopiya2013@ukr.net
МАРУСЯ ЧУРАЙ
Є прадавні скарби... що на/мертво лежать у землі, і є живі скарби... що йдуть по землі від поколі(нн/н)я до поколі(нн/н)я... огортаючи глибинним чаром людс..ку душу. До таких націонал..них скарбів належить... і наша лірична пісня.
Погортайте сторінки сивих віків... учитайтеся в прості й хвилюючі слова пісен.., віднайдіть золоті ключі мелодій — і вам відкриєт..ся багато по(е/и)тичних таємниць, ви почуєте голоси великих творців... імена яких розгубила історія, і ми навряд чи знайдемо багато сіячів... чия поетична нива... ставши народною... квітує по всій землі у/Українській.
І тільки тоді, крізь тумани часу, окресл(и/е)ться схожа на легенду постат.. творця. До таких славнозвісних постатей і належить народна поетеса Маруся Чурай.
Народжена для любові... вона не знала її радощів... і всі свої надії... усе своє любляче серце по краплині сточила в непереверше(н/нн)і пісні... що й зараз бентежно озиваються в наших серцях... і вражають нас глибиною... і щирістю висловле(н/нн)ого в них почу(тт/т)я, чарівністю мелодій.
І зацвіла, закрасувала калиною на лугах нашого мелосу творчіст.. народної поетеси.
Три віки ходить пісня Марусі Чурай по нашій землі, три віки любові вже подарувала дівчина людям. А попереду... вічність, бо велика любов і велика творчість — не/вмирущі.
19.09.2023
Тема. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ
Виконайте письмово вправу 28 с. 17.
14.09.2023
Тема. Діагностична контрольна робота
Виконайте завдання контрольної роботи, результати надішліть сьогодні, 14.09.2023, до
20:00 на ел. адресу kopiya2013@ukr.net або на вайбер в особисті.
10 клас
Діагностична контрольна робота
Завдання 1–5 мають по чотири варіанти відповіді, із яких лише один правильний.
Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.
(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти, вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.
1. Орфографічну помилку допущено в слові речення
А першого Б другого В третього Г четвертого
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
3. У називному відмінку в тексті вжито слово
А мови Б культури В мовлення Г висловлювання
4.Дієприслівниковий зворот є у реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
5. Вставне слово в першому реченні можна замінити синонімічним
А без сумніву Б уявіть собі В мабуть Г чого доброго
Завдання 6–12 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
6 . Позначте складне речення:
А Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю.
Б Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.
В Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.
Г Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.
Д Осінь, найкраща пора року, пахла з усіх садів.
7. Яке з речень НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]
А Шелестіли дуби, і смарагдова тиша була.
Б Зорі чогось затремтіли, і небо стемніло
В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля вбереться в золоту красу.
Г Запашна, співуча, сповнена музики і квіткових пахощів наша мова.
Д Задощило, і фільмування довелося припинити.
8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Довкола у природі все дрімало … вибрати
А сади,ліси,поля.
Б і рання мла стелилась по землі.
В схилившись ніжно до землі.
Г утішаючись осіннім теплом.
Д все дихало вільно й спокійно.
9. Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
Д і все кругом світиться неймовірним вогнем.
10. Укажіть безсполучникове складне речення.
А Котились низом ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.
Б Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом .
В Заходило сонце, у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, усадках варилася на триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.
Г Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його дотику.
Д Щасливий, хто сни має милі.
11. Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.
Б Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.
В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.
Д Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра у місто.
12. Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А Мир у світі таки буде його хочуть усі люди.
Б Минають дні минає літо.
В Дзюрчали десятки фонтанів лящали та щебетали всілякі птахи.
Г Небо порізали вогнями стріли ударив грім.
Д Малі озера блискають незлісно колише хмара втомлені громи.
Завдання 13-18 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13.Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно простих речень, що входять до складу їх.
1 Ще кожна нить дзвенить промінням в небі, вогнем зеленим грає верховіття, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить. 2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою. 3 Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво добра освічує їй душу. 4 Разом з лелеками приходила весна, земля прокидалася й виповнювалася знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями височінь неба, бджоли стрімко проносилися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до розцвіченої кропивки. А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7 |
14.Установіть відповідність між головною й видом можливої підрядної частини складного речення.
Головна частина 1 Вона налаштована так, що… 2 Вертатися пізно, бо… 3 Хазяйнує жовтень скрізь, де… 4 Ви мені здалися молодою, хоч…
| Вид підрядної частини А обставинне міри і ступеня Б обставинне допустове В причини Г з’ясувальне Д місця |
15.Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини
Фрагмент речення 1 …повернувся, незважаючи на те що… 2 …перестрахувалася, для того щоб… 3 …ударив так, що… 4 …заспокоївся, бо…
| Вид підрядної частини А з’ясувальна Б обставинна мети В обставинна способу дії Г обставинна причини Д обставинна допустова
|
16. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)?
Слова, (1)давно (2)забуті,(3)хотів я в кожнім серці (4)пробудити.
А прислівник
Б дієприслівник
В дієприкметник
Г особове дієслово
Д неозначена форма дієслова
17. Доберіть приклад до кожного виду підрядної частини складнопідрядного речення.
Вид підрядної частини 1 означальне
| Приклад речення А І важко було зрозуміти, чи жартує вона. Б Була така хвилина, коли небо тривожно світилося червоною загравою доменних плавок. В Допомога прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав. Г У хаті зовсім стало темно, що хоч очі виколи. Д Не грій гадюки за пазухою, бо вкусить. |
18. Доберіть приклад до кожного типу складного речення (розділові знаки пропущено).
Тип складного речення 1 складносурядне 3 безсполучникове
| Приклад речення А Не забувай добре ім’я краще за будь- яке багатство. Б Незабаром женитимемо а вони й досі розуму не дійшли. В Ішли вони асфальтом потім бруківкою потім якоюсь стежкою попід лісом. Г Він грав комічні ролі в аматорських виставах і казали що в нього непогано виходило. Д У задніх рядах де стояли парубки пробіг легенький смішок. |
Немає коментарів:
Дописати коментар