11-А мова

24.02.2023 асинхронно

Тема. Написання слів іншомовного походження

1. Опрацюйте правила написання слів іншомовного походження, перейшовши за покликаннями    

https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4

https://www.youtube.com/watch?v=1oIc6sz5kyA

 2. Усно виконайте вправу 565.  Поясніть написання іншомовних слів. § 54, с. 214. 

3. Виконайте письмово вправу 566. Запишіть слова, поставивши замість крапок потрібну букву чи апостроф, де треба. Поясніть написання іншомовних слів.

Д/З. Вивчіть правила написання слів іншомовного походження, виконайте вправу 567. Запишіть слова іншомовного походження фонетичною транскрипцією. Прочитайте їх, дотримуючись правил української орфоепії


26.11.2022 2 уроки асинхронно

Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями, однорідними членами речення,  відокремленими означеннями, прикладками, обставинами

1. Перегляньте "Лайфхаки з української мови" за покликаннями, повторіть правила вживання розділових знаків у простому реченні                        https://www.youtube.com/watch?v=zfwsEFlDP8k&t=4s 

https://www.youtube.com/watch?v=v6er7DfgHjY&t=3s

2. Виконайте письмово вправу 454. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Усно схарактеризуйте звертання.

3. Усно виконайте вправу 457. Визначте однорідні члени речення й  поясніть уживання розділових знаків.

4. Виконайте письмово вправу 474. Випишіть речення з  відокремленими членами. Визначте загальні умови відокремлення та їхні стилістичні функції.

Д/З. Повторити вивчені правила. 

16.11.2022 синхронно

Покликання на урок  https://meet.google.com/onx-eyxw-vwi

Тема. Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. Пунктуаційні норми. Пунктограми у кінці речення.

1. Повторити вивчений матеріал про речення як основну синтаксичну одиницю, опрацювавши теоретичний матеріал § 26, 27, 28. 

2. Усно виконати вправу 255. Прочитайте текст. Проаналізуйте прості речення: 1) за будовою; 2) за модальністю; 3) за інтонацією; 4) за членами речення. З якої збірки взято уривок?

3. Виконати письмово вправу 259. Прочитайте текст. Яку думку висловлює автор (як можна сформулювати тему)? Випишіть питальні речення, згрупувавши їх за різновидами: 1)  власне питальні; 2) питально-риторичні; 3) питально-спонукальні. З’ясуйте доцільність їх використання письменником у  цьому тексті. Що являє собою текст  — опис, розповідь чи роздум?

4. Виконати усно 263. Проведіть спостереження: чи можна використати подані в  тексті питальні речення як риторичні запитання. Обґрунтуйте.

Д/З. Повторити правила  § 26, 27, 28, виконати письмово вправу 263 (ІІ завдання). Напишіть твір-мініатюру на тему «Прагнення людини до самопізнання». Використайте у творі всі види речень за метою висловлення, а також риторичне запитання. 

12.11.2022 асинхронно

Тема 1 уроку. Контрольна робота. З історії риторики й ораторського мистецтва. Основи ораторського мистецтва (тестування)

Пройдіть тестування, перейшовши за покликанням                   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8923595 . Тест активний до 22:00. Бажаю успіху!

Тема 2 уроку. Загальна характеристика синтаксичних одиниць. Словосполучення як одиниця синтаксису. Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова. Типи підрядного зв’язку у словосполученні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях

1. Подивіться відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=qtx7T_roCrw

2. Опрацюйте  теоретичний матеріал підручника § 21. 

3. Виконайте письмово вправу 211.  З поданих речень виберіть і  запишіть по два словосполучення. Поясніть, якими членами речення вони виступають.

Д/З. Вивчіть правила § 21, виконайте письмово вправу 213. Прочитайте текст виразно. Поясніть уживання розділових знаків. Випишіть із кожного абзацу по одному реченню (на вибір). Підкресліть у  них головні члени речення, визначте їхнє морфологічне вираження.

28.10.2022 (2 уроки) асинхронно

Тема. Види ораторського мистецтва за метою висловлення. Урок мовленнєвого розвитку. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією

1. Ознайомтеся із видами ораторського мистецтва за метою висловлення, розглянувши таблицю.


2. Опрацюйте теоретичний матеріал § 20 с. 61. 

3. Виконайте письмово вправу 130 Підготуйте письмову анотацію фільму, що вам сподобався, за поданою моделлю.

4. Перегляньте відеопоради, перейшовши за покликанням         https://www.youtube.com/watch?v=2bTjimwBmtE

5. Опрацюйте тему 8 на с. 78-79. 

6. Виконайте письмово вправу 193. Ви виступаєте перед своїми однокласниками, аналізуючи їхню успішність. Аудиторія втратила увагу, стало нецікаво. Запропонуйте дискусійні запитання, які можуть зацікавити слухачів.

26.10.2022 (2 уроки) асинхроно

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Вимоги до оратора. Виголошення промови. Вимоги до культури мовлення

1. Пригадайте вивчений у 10 класі матеріал про вимоги до оратора, перейшовши за покликанням     https://www.youtube.com/watch?v=SIbHUGLyyV4

2. Виконайте вправу 169. Прочитайте текст. Що нового ви дізналися з нього? Як ви готуєтеся до виступу? Чи відчуваєте страх перед аудиторією? Які поради виявилися для вас найбільш корисними?  Випишіть найважливіші для вас поради й  застосовуйте їх.

3.  Опрацюйте теоретичний матеріал підручника с. 74

4. Виконайте вправу 176. Ознайомтеся з  текстом. Визначте його стиль і  тип мовлення. Запишіть головну думку тексту, складіть його план.

5. Ознайомтеся з вимогами до культури мовлення на с. 76.

6. Виконайте усно вправи 181, 183. Ознайомтеся з порадами промовцеві. 

Д/З. Вивчіть теоретичний матеріал на с. 71-72, 74, 76. Виконайте письмово вправу 184. Відредагуйте словосполучення.



15.10.2022 (2 уроки) асинхронно

Тема 1-го уроку.  Урок мовленнєвого розвитку. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами.

1. Опрацюйте теоретичний матеріал ТЕМИ 3 підручника с. 68. 

2. Усно виконайте вправи:

- 152. Сформулюйте тези до виступу на одну з  тем. 

1. Чи всі можуть жити 7? 2. Що дає людині освіта? 

- 153. Доберіть 3–4  аргументи до тез. 

1. У кожного має бути власна бібліотека. 2. Алкоголь скорочує життя.

- 154. Перетворіть фрази на аргументи: розкрийте думку так, щоб вихідна фраза стала аргументом до будь-якої тези. Використовуйте такі засоби зв’язку частин висловлення: тому, саме через це, з цього випливає, тепер стає зрозумілим тощо.

Зразок. Сьогодні погода погіршилася. — Сьогодні погода погіршилася, тому транспорт ходить погано; щоб не запізнитися, треба вийти заздалегідь. 

1. Останнім часом підлітки стали менше читати. 2. Купувати краще через інтернетну мережу.

Тема 2-го уроку. Урок мовленнєвого розвитку. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення

1. Опрацюйте теоретичний матеріал 

"МОВНІ ЗАСОБИ ОФОРМЛЕННЯ ТЕКСТУ ОРАТОРСЬКОГО ВИСТУПУ"

Правила мовного оформлення тексту

Рекомендації

Розмовність стилю

Книжну й офіційну лексику доцільно замінити на стилістично нейтральну й розмовну задля кращого сприймання слухачами. Зокрема, замість «у пресі» можна сказати «в газетах», замість «пресинг» — «сильний тиск» тощо

Простота викладу

Доцільно мінімізувати кількість наукової й абстрактної лексики. Якщо ж такі слова наявні в тексті виступу, їх необхідно пояснити — дати загальнодоступне визначення, навести синоніми, пояснити походження, повторити.

З довгих речень доцільно зробити кілька коротких. Краще сприймаються речення, у яких не більше 13–15 слів

Конкретність лексики

Необхідно уникати в мовленні узагальнень, замінюючи їх конкретними назвами. Замість того щоб сказати «підвищення зарплати працівникам бюджетної сфери» краще сказати «учителям і лікарям, вихователям і бібліотекарям, акторам і працівникам музеїв» тощо.

Замість віддієслівних іменників забезпечення, розкриття, відновлення краще вжити дієслова забезпечити, розкрити, відновити.

Наведення подробиць, що стосуються появи ідеї в автора. Замість «нещодавно я зустрів колишнього однокласника…» можна сказати так «минулого тижня, коли я їхав на футбол, на тролейбусній зупинці побачив колишнього однокласника, який тепер живе в Закарпатті. Я не бачив його п’ять років. Звісно, стали запитувати один одного, як справи. Уявляєте, він розказав мені…»

Наведення цифрових даних

Цифри краще округляти, статистичні відомості подавати в порівнянні або у пропорції, одиниці вимірювання краще давати в наочному порівнянні.

Різноманіття номінативних засобів

Ідея виступу має повторюватися, однак повтор має відбуватися в різній словесній формі: «ми повинні викласти народу всі факти»; «наш обов’язок — розказати народу правду»; «народ повинен усе знати»

Виразність мовлення

Відсутність монотонності, емоційність, різноманіття інтонаційного оформлення, правильне застосування пауз

Риторичні фігури


2. Заповніть останній рядок у  таблиці «Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу».

3. Виконайте письмово вправу 166. Конкретизуйте фрази (поширте, доповніть подробицями). 

1. Наш клас приїхав до Львова. 2. Мене вразила пісня. 3. Цьогоріч вийшла нова книга Василя Шкляра. 4. Ефективним шляхом розвитку особистості є самонавчання. 5. Мова постійно зазнає змін.

Д/З. Повторіть вивчені правила, підготуйтеся до написання контрольного твору. 

14.10.2022 2 уроки (1-й синхронно, 2-й асинхронно)

Покликання на урок  https://meet.google.com/fox-wchy-fzn

Тема.  Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу. Духовне красномовство, його жанри і характерні риси

1. Опрацювання нового матеріалу § 17 с. 52 підручника. Презентація.

2. Виконати письмово вправу 111 Прочитайте. Випишіть ключові слова й  використайте їх під час переказу запропонованого тексту. Назвіть юридичні посади, які є  «ключовими фігурами» в  сучасному суді. Хто, крім юристів, може виступати в  судових суперечках?

3.Усно виконати вправу 112 Прочитайте. З’ясуйте, від чого залежить зміст і  структура судової промови. На яких засадах вона ґрунтується?; 113 Прочитайте. Визначте головну думку тексту. Назвіть основні ознаки судової промови

4. Опрацювання теоретичного матеріалу про духовне красномовство с. 54. 

5. Виконайте письмово вправу 114.  Прочитайте текст. Визначте його стиль. Випишіть рядки про вживання народної мови в  церкві. Висловте власні міркування.

Д/З. Вивчити теоретичний матеріал  § 17 с. 52, 54 підручника. Виконати усно вправу 116. Підготуйте виступ про становлення й  розвиток українського церковного красномовства з виразними національними окремішностями.

11.10.2022 (2 уроки)

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення

1. Опрацюйте теоретичний матеріал уроку за таблицею (с. 66 підручника).


2. Розгляньте основні етапи ораторської діяльності.


3. Опрацюйте матеріал про підготовку тексту виступу.

1. Визначення теми. Тему для виступу ви вибираєте самі, або вам можуть її запропонувати. Вибравши тему, зважайте на: а) основні інтереси аудиторії (ураховуйте вікові особливості, рівень освіти слухачів, їхні запити, соціальний статус); б) новизну (погодьтеся, нікому не цікаво слухати про щось давно відоме); в) закладений конфлікт у змісті (люди люблять стежити за суперечкою або змаганнями, тому якщо у вашій доповіді будуть «за» і «проти», розкриті сильні і слабкі сторони, то вас слухатимуть уважно).  Тема не повинна бути багатослівною: що менше слів, то краще. Зазвичай теми формулюють називним реченням (Вибір професії) або питальним (Чи готова молодь до викликів сьогодення?). Не вводьте в тему незнайомі слова. Уникайте надто загальних назв. Вдале формулювання теми виступу налаштовує аудиторію, готує її до сприйняття майбутньої промови.

2. Формулювання мети. Необхідно чітко уявляти, з якою метою виголошують промову, якої реакції слухачів ви очікуєте.  Чітке визначення цільової настанови полегшує сприйняття ораторської промови та налаштовує аудиторію. Мета буває загальна і конкретна: загальна визначає, якої реакції ви хочете добитися, що оратор хоче викликати в слухачів (розважити слухачів, задовольнити цікавість, надихнути, переконати, спонукати до дії); конкретна мета чітко показує, що слухач повинен знати, почувати й робити, вона виражена в самому змісті промови. 

3. Складання плану. Часто план сприймають як щось сухе та вторинне, що обмежує свободу думки. Насправді він подібний до скелета, що тримає на собі м’язи, шкіру тощо: без кісток не було б опори. Плани бувають трьох видів: простий , складний  і цитатний. Запишіть план на окремому аркуші.  З античних часів прийнято схему промови: вступ — основна частина — висновки. Саме цій схемі й має відповідати план.

4. Збирання матеріалу. Матеріал можна добирати з багатьох джерел. Прочитайте кілька журнальних статей, зберіть інформацію з різних інтернет-джерел, розкрийте бачення різних авторів, зіставте їх, поспілкуйтеся з оточенням, запишіть думки та факти, що спадають на думку й про які ви читали. Основними джерелами накопичення матеріалу є: 1) особистий досвід; 2) роздуми й спостереження; 3) інтерв’ю та бесіди; 4) читання. 

5. Робота над конспектом.Конспект виступу найкраще починати робити не в зошиті чи на великому аркуші, а на картках. Набір компактних карток завжди можна розкласти перед собою на столі, змінювати їхню послідовність, як вам потрібно. Для створення конспекту радимо дотримуватися таких правил: • користуйтеся повними реченнями; • використовуйте загальноприйнятий спосіб визначень, записуйте їх у вигляді пунктів і підпунктів — кожне визначення (положення) з нового рядка; • уникайте складних суджень; • користуйтеся твердженнями.

6. Репетиція. Ораторам-початківцям перед виступом необхідно потренуватися виголошувати промову вдома (уголос або про себе). Це допоможе визначити час звучання (100–120 слів на хвилину — найсприятливіший темп для аудиторії). Під час виступу можете дивитися в дзеркало. Розробіть систему жестів, попрацюйте над виразом обличчя. Радимо записати виступ на диктофон, а потім прослухати його — це дасть можливість почути себе з іншого боку, ніби зовні, і помітити певні недоліки.


4. Виконайте вправу 150.  Письмово підготуйте вітальний виступ із нагоди святкування Дня слов’янської писемності та мови (адресата оберіть самостійно).



01.10.2022 (2 уроки) асинхронно

Тема 1-го уроку. Акція. Риторична техніка

1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §11 с. 33. 

Акція (лат. actio — дія, дозвіл) є завершальним етапом ораторської дії, тобто виголошенням промови.

    Щоб вдало виступити, потрібно правильно почати. Вам передусім необхідно зрозуміти свого майбутнього слухача, стати з ним на один щабель, «влізти в  його шкуру» і  спробувати донести до нього інформацію його ж мовою. Ви погодитесь зі мною, якщо я скажу, що читати лекцію досвідченим лікарям, студентам-медикам і вагітним жінкам — це абсолютно різні речі? У кожному з цих випадків вам доведеться підлаштовуватись під аудиторію. У  першому  — ви можете сипати медичними термінами; у другому — багато чого пояснювати і стежити за тим, чи розуміє вас аудиторія; у третьому  — доведеться викладати інформацію максимально простою мовою. Публічний виступ  — це якраз той випадок, коли перше враження має вирішальне значення. Варто враховувати очікування аудиторії стосовно вас самих, тематики і  змісту вашого виступу, інакше половину аудиторії ви втратите, ще не почавши говорити. Важливими також є місце і час проведення. На його успішність може вплинути навіть така дрібниця, як розташування меблів, мікрофону і  проектора. Досвідчений лектор ураховує навіть час доби: вечірні виступи вимагають більше емоцій, а  ранкові  — логіки (З інтернетних ресурсів).

Найпоширеніші мовні помилки, яких необхідно уникати ораторові 

1. Неправильний наголос. Іноді від наголосу може залежати й семантика (значення) слова.          2. Неправильна вимова окремих звуків.                                                                                                  3. Неправильне вживання слів за семантикою (значенням). Оскільки основ ною одиницею мови є слово, то лексику із цього погляду можна поділити на два типи: слова з прямим значенням (так звана автологічна лексика); слова з переносним значенням (так звані тропи).                                    4. Невміння розрізняти окремі морфеми в слові (наприклад, префікси).                                           5. Вживання дієслова-зв’язки буде (майбутній час) у контексті теперішнього часу.                         6. Вживання це для зв’язки перед словами який, котрий, коли, де.                                                      7. Тавтологія — повторення спільнокореневих слів.                                                                            8. Використання плеоназмів (зайве дублювання слів спільного значення).                                        9. Слова-паразити ну, скажімо, зрозуміло тощо.                                                                                  10. Невміння враховувати стилістичне (емоційне) забарвлення слова (фрази).

2. Виконайте вправу 77. Ознайомтеся з  текстом. Визначте його стиль, тип мовлення. Законспектуйте.

3. Відредагуйте кальковані конструкції. 

Вірно сказано; піднімати проблему; з одної сторони; називати по імені; у першу чергу; постійно діюча виставка; їх керівник; не виключено, що…; факт на лице; тим більше; по крайній мірі; у той час як; підростаюче покоління; співпадати; по хворобі; співставимо; давайте працювати; переверніть сторінку; біля ста чоловік; відповідає дійсності; пред’являти претензії; пред’являти квиток; пред’являти рахунок; запобігати помилок; існуюче законодавство; існуючі ціни; існуючі думки; існуючий у природі; по запрошенню; музей під відкритим небом; підписка на газети.

Тема 2-го уроку. Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 12 с. 36-37.

2. Виконати вправу 83. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Користуючись матеріалом тексту, визначте, яких вимог треба додержуватися під час дискусії. Запишіть їх.

3. Виконати вправу 85. Прочитайте текст. Визначте стиль і  тип мовлення. Доведіть свою думку. Випишіть ключові слова з тексту й обґрунтуйте їх роль у розкритті змісту. Сформулюйте запитання для однокласників за змістом прочитаного.

Д/З. Вивчити теоретичний матеріал § 11, 12, виконати вправу 89. Напишіть есе «Істина народжується в  суперечці» (Сократ).

05.09.2022

Покликання на урок https://meet.google.com/kjb-quay-xof


https://www.youtube.com/watch?v=-N38zAOHJbI

25.05.2022

Тема. Підсумкова контрольна робота

1. Виконайте тестові завдання. Результати контрольної роботи надішліть на e-mail: kopiya2013@ukr.net до 10:00 25.05.2022 або у вайбер в особисті повідомлення.

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ (ІІ СЕМЕСТР)

З ТЕМ

«ПУНКТУАЦІЙНА НОРМА. СТИЛІСТИЧНА НОРМА. ПРАКТИЧНА РИТОРИКА»

Завдання 1-27 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

Прочитайте текст і виконайте завдання 1- 6.

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А [2] Б [4] В [5] Г [6] Д [7]

2. Стильову помилку допущено в реченні

А [2] Б [4] В [5] Г [6] Д [7]

3. Складнопідрядним з підрядним мети є речення

А [2] Б [4] В [5] Г [6] Д [7]

4. Складнопідрядним з підрядним часу є речення

А [2] Б [4] В [5] Г [6] Д [7]

5.Стиль тексту

А художній

Б розмовний

В науковий

Г офіційно-діловий

Д конфесійний

6.Засобом міжфразового зв’язку 1 і 2 речень

А спільнокореневе слово

Б синонім

В займенник

Г лексичний повтор

Д антонім

7. Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки пропущено)

А Ніч була хоч і зоряна та темна.

Б Не руйнуймо ні веж ні людської душі височин.

В Ні з того ні з сього у небі збиралися хмари.

Г Не пам’ятник собі а творчість я плекала….

Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

8. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А  Будеш сіяти з сумом — вродить печаль

Б Бачу здалека: хвиля іскриста грає вільно на синьому морі.

В Повіяв вітер по долині, пішла долиною луна.

Г Погляне — холодною водою обіллє.

Д На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули.

9. Бесіда, телефонна розмова, листування належать належать до

А інформаційного жанру

Б діалогічного жанру.

В оцінювального жанру

Г естетичного жанру

Д інформаційного та діалогічного жанрів

10. Речення У лісі сумно, але я люблю цей смуток, бо він близький душі моїй

А складне речення з сурядним та підрядним зв’язком

Б складносурядне речення

В складнопідрядне речення

Г складне речення з безсполучниковим та сурядним зв’язком

Д складне речення з безсполучниковим та підрядним зв’язком

11.Позначте складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (розділові знаки пропущено)

А Щороку вмирає трава і листя з дерев облітає.

Б Народилась трембіта з-під рук юнакових і полинула пісня її в полонини.

В Підбилися в зеніт Волосожари і каже казку зірка до зорі.

Г Густі тумани землю облягли і голубі простори посивіли.

Д І небо теплотою глибиніє і радість наливається в серця.

12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.

В Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.

Д Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

13. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

А Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

Б Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

В Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Г Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Д Кажуть, ніби навіть геніїв за життя не всіх розуміли й визнавали.

14. Дієприкметниковий зворот не виділяють комами в реченні (розділові знаки пропущено)

А Неначе зачарований велетень, стояв ліс опушений увесь білим інеєм.

Б Хлопчик намагався відігріти задубілі на морозі руки.

В Я люблю сад пронизаний наскрізь ранковим сонячним сяйвом.

Г Сюди переселяються птахи зігнані із сінокісних угідь і дрібні тварини.

Д Був сонячний день сповнений невгамовного пташиного щебетання.

15. Між підметом і присудком обов'язково треба поставити тире в реченні

А Самотність як обірвана струна.

Б Жива природа ось довічний храм.

В Дівочі сльози мов весняний дощ.

Г Дніпро оспіваний у фольклорі.

Д Ми не безліч стандартних я.

16. Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено

А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.

Б Старі верби стоять похнюпившись.

В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

Г Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

Д Біля багаття обнявшись сиділи друзі.

17. Що є сполучником у реченні

А Сонце сідало за горами, за високими тополями, що стояли на горі

Б Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії і мови.

В Люблю легенький запах диму, що лине з лану.

Г У відкритому полі видно журавля, що летить у вирій.

Д Уважається, що велику чародійну силу має непочата вода криниць.

18. Неправильно розставлено розділові знаки при відокремлених додатках у реченні

А За винятком баби Оришки, Чіпка нікого не любив.

Б Окрім посуду, трипільці виробляли фігурки матері-землі.

В Ні птиць, ані людей, опріч ясної зірки.

Г Усі  за винятком Марії, здивовано дивилися на мене.

Д Микола, замість панського лану, вийшов на своє поле.

19. Не є спільнокореневими слова в рядку

А чистенький, чистесенький, відчислити, чистити

Б ліс, лісок, лісовий, лісник

В вода, підводний, водиця, водичка

Г ясніти, яснішати, ясненький, яснесенький

Д морозець, морозний, заморозки, підморозило

20. Граматичну помилку допущено в реченні

А Усміхаючись, альпініст розповідає про своє останнє сходження.

Б Виконуючи домашнє завдання, нас змусили користуватися додатковою літературою.

В Пов‘язуючи бережливе ставлення до мови з поняттям патріотизму, учені мають рацію.

Г Осінь господарювала, укривши землю листям.

Д Крутою дорогою прямуючи, попереду мало побачиш.

21. Слово вжите в невластивому йому значенні в реченні

А Виїхав до Львова за завданням редакції.

Б Сміливі й мудрі подвижники Богдана.

В Знайшов цікаву роботу завдяки своїй наполегливості.

Г Необдумані вчинки завдають клопоту.

Д Аудиторія вже давно клювала носом.

2  22.   Синонімами не є слова в рядку

А ледар, ледащо, тюхтій, валяка

Б байдужість, лінощі, ледарство, лінування

В великий, чималий, неабиякий, гігантський

Г боязкий, боягузливий, лякливий, полохливий

Д помчати, кинутися, чкурнути, дременути

23. Застарілими є всі слова в рядку

А седмиця, отець, собор, повітря

Б лада, воєвода, перст, пісельники

В дружина, князь, урок, порада

Г бояри, міністр, президент, парламент

Д віче, академія, школа, площа

24. Позначте рядок, у якому виділене слово є сполучником і його треба писати разом:

А Він написав матері (про)те, що незабаром приїде

Б Козаки голили бороди, про/те завжди носили вуса.

В І певно, забути давно уже треба про/те, що хотілось багато сказати.

Г З вітрами шепчуться тополі про/те, що в радісній далі зерно нап’ється сонця в полі і соків щедрої землі.

Д Його шанують (за)те, що ніколи не підводить.

25. Не є словосполученням усі слова в рядку

А через ліс, попід міст, лимонний пиріг, буду малювати

Б фізика і астрономія, вимовляти з інтонацією, хай поспішить, ковтати образу

В берізка росте, за партою, хворе серце, наді мною

Г орфоепія і графіка, з-під стола, буду відповідати, бити байдики

Д зроби все ж таки, духовні скарби, буду вчителем, не вмію

26. Синонім до фразеологізму загнати на слизьке наведено в рядку

А капля в каплю

Б посадити в калюжу

В давати задній хід

Г збочувати з дороги

Д замутити воду

27. Знайдіть, у якому реченні при однорідних членах речення потрібно поставити спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено)

А День вечір ніч ранок все біле все тьмяне.

Б І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов.

В Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому.

Г На ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено немитого начиння горщиків мисок ложок.

Д Надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою.

Завдання 28-30 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

28. Приєднайте до фрагмента речення Книги нас оточують скрізь… запропоновані варіанти і з′ясуйте тип кожного з утворених речень

1 здається, вони існували завжди.

2 а їхня історія починається у далекому

минулому.

3 бо вони залишаються важливим джерелом

інформації.

4 і для багатьох стають друзями та

порадниками

А просте з відокремленим членом

Б просте з однорідними членами

В складне безсполучникове

Г складнопідрядне

Д складносурядне

29. Установіть відповідність між розділовим знаком та реченням

Розділовий знак

1 тире

2 кома

3 знак оклику

4 двокрапка


Приклад (на місці крапок)

А Мистецтво ... посередник між людиною і Богом.

Б «Ну, чого ж тебе понесло в поле...» -допитувалась мати.

В Черниш уже не бачив нічого ... крім протилежного берега.

Г Україно... Доки жити буду, доти відкриватиму тебе.

Д Ідея проста ... за всіма правилами сучасної науки

змоделювати Київ.

30. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-

особове








А Лісів солодка млява.

Б Ніколи не забути шкільних років .

В Шилом моря не нагрієш.

Г Виступ президента покажуть по телебаченню.

Д Відмикаю світанок скрипічним ключем.






18.05.2022 синхронно

Покликання на урок  https://meet.google.com/kxy-eizq-wdm

Тема. Оцінювальні жанри (похвала, осуд, рецензія, характеристика). РМ. Письмове складання характеристики

1. Розгляньте зображення, якими ви зазвичай оцінюєте дописи в соцмережі "Фейсбук", доберіть до кожного з них по 3 слова-синоніми, які б відображали ту саму оцінку, що й кожне зображення     👍 ❤️ 😆 😮 😢 😡”.

2. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника с. 174, 176.

3. Усне виконання впр. 324, 325.

4. Письмове виконання впр. 327. Напишіть текст трихвилинної похвальної промови (на вибір), адресатом якої є: 1) учитель математики, який відзначає 60-річний ювілей; 2) учень вашої школи, який урятував під час пожежі дитину; 3) однокласниця, яка стала переможницею міського етапу олімпіади з математики.

5. Виконання впр. 328. Складіть текст трихвилинної жартівливої викривальної промови, адресованої літературному героєві. 

6. Робота із матеріалом підручника с. 177. Ознайомлення зі зразками характеристики (впр. 331).

Характеристика — це документ, в якому дається оцінка ділових і моральних якостей працівника за підписами представників адміністрації. Це офіційний документ, який видає адміністрація на прохання працівника. Характеристику пишуть або друкують у двох примірниках, один з яких видають особі, а другий (копію) підшивають до особової справи.

Основні реквізити характеристики:

1. Назва документа й прізвище, ім'я, по батькові того, кому видається характеристика.

2. Рік народження, освіта.

3. Текст, де зазначено, з якого часу працює чи вчиться особа, як ставиться до виконання своїх службових обов'язків, який має рівень професійної майстерності, авторитет у колективі.

4. Дата складання.

5. Підпис відповідальної службової особи й гербова печатка організації, яка видала характеристику.

+Текст викладається від третьої особи.

Структура характеристики на студента з місця навчання

Документ складається на фірмовому бланку учбового закладу із зазначенням повного його найменування і адреси. Ми пропонуємо наступний алгоритм підготовки документа:

  • Вказати П.І.Б. студента, дату його нарождення, дату вступу до учбового закладу, факультет, курс, форму навчання, номер групи, результати при вступі
  • Академічна успішність, середній бал, результати захисту курсових робіт, спеціалізація (якщо вона є)
  • Участь у громадському житті учбового закладу, конференціях, олімпіадах, наявність наукових розробок, публікації у наукових виданнях
  • Особливості характеру, темпераменту і взаємовідносини у колективі і з викладачами

Характеристика на студента з місця навчання підписується деканом факультету з проставленням дати надання.

Характеристика

на студента Національного технічного університету України

“Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського”

Хоменка Миколу Денисовича

Хоменко Микола Денисович, 13 вересня 1996 року нарождення, є студентом НТУУ Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського з 20.07.2014р. На теперішній час навчається на 4 курсі Інженерно-хімічного факультету на денній формі, навчальна група ІХ-415. Зарахований на бюджетне місце, результати ЗНО – 272 бали.

За час навчання зарекомендував себе сумлінним і дисциплінованим студентом. Середній бал академічної успішності студента – 4,3, заборгованостей з дисциплін не має, труднощів у навчанні не відчуває. Успішно захистив курсові роботи наприкінці 1 і 2 курсів з оцінкою «відмінно». Пропусків лекцій і семінарів без поважної причини не допускав.

Бере активну участь у громадському житті університету, приймав участь у наукових конференціях МАН України, а також  у організації урочистих подій вишу.

За характером студент Хоменко спокійний, доброзичливий. Уникає конфліктів, привітний і товариський. На критику реагує правильно. Серед студентів групи ІХ-415 користується заслуженою повагою. З викладачами ввічливий і тактовний. 

Характеристику надано для пред’явлення за місцем вимоги.

Куратор групи ІХ-415                                              Приходько Н.С.

Декан інженерно-хімічного факультету                   Гмиря А. Б.

21.04.2021 р.

7. Д/З. Впр. 333. Складіть на себе  характеристику, як на студента, що закінчує перший рік навчання у виші.   Виконані  Д/З надсилати на адресу kopiya2013@ukr.net Реченець 19:00 18.05.2022



11.05.2022 синхронно

Покликання на тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8336183

Покликання на урок  https://meet.google.com/txv-dinm-zpq

Тема. Особливості листування. Складання електронних листів різної тематики

1. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника с. 172.

2. Виконання впр. 319. Прочитайте уривки з  різдвяного листа Чарлі Чапліна дочці Джеральдіні. Чи дотримано в  тексті етикету листування? Проаналізуйте лист із  цього погляду.

Прослухайте за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=UAGNwAh45Xg пісню Арсена Мірзояна «Джеральдіна», текст якої є  художнім переказом листа славетного актора дочці. Якою мірою авторові й  виконавцю пісні вдалося передати настрій листа? Які думки й  почуття викликає у  вас пісня?

3. Опрацювання етичних та етикетних норм ділового листування

Етичні та етикетні норми ділового листування

Серед основних етичних норм , які неодмінно слід дотримуватися в діловому листуванні, відзначимо наступні.

• Не можна починати текст листа з відмови у відповідь на будь-яку прохання. У такому випадку рекомендується пояснити, чому було прийнято таке рішення і як при певних умовах до даного питання можна повернутися.

• Не рекомендується якимось чином спонукати адресата до прийняття рішень, використовуючи слова: "терміново", "негайно", "якомога швидше" і т.п. Такі слова швидше за все викличуть роздратування у адресата і не допоможуть адресант досягти бажаної мети. В даному випадку краще скористатися більш прийнятними виразами типу: "Прошу Вас відповісти до такого-то числа", "Переконливо прошу Вас відразу ж повідомити про своє рішення" і т.д.

• Не рекомендується якимось чином нав'язувати рішення адресату, наприклад, такими словами, як "Прошу вивчити питання і вирішити його позитивно". Адресат все одно прийме рішення самостійно, хоча б заради принципу. Замість цього слід викласти йому необхідні аргументи і факти, пояснити адресату свою точку зору і запропонувати прийняти рішення.

• Не слід натякати адресату на його нібито неуважність в минулому. Наприклад, використовуючи вираз: "Пропоную уважно вивчити це питання". Це свідчить про те, що адресант недостатньо цінує ділового партнера і передбачає, що він буде розглядати лист поверхнево, на швидку руку. Замість цього треба просто запропонувати вивчити, розглянути, обговорити і т.п. те питання, про яке йде мова.

• Якщо лист відправляється по електронній пошті від організації, воно повинно бути оформлено на електронному бланку цієї організації. Повинна бути спеціальна форма, яка дозволяє вставляти в потрібні поля необхідні відомості, що стосуються адресата і відправника, і містити всі необхідні реквізити компанії.

• В електронному листі обов'язково має бути заповнено нулі "Тема". Воно містить коротке резюме тих положень, які наводяться в цьому листі. У листі також повинна бути підпис з контактною інформацією. Адресат повинен мати можливість зв'язатися з адресантом з питання, викладеного в листі, не тільки по електронній пошті, але і по телефону, номер якого треба дати в контактній інформації. Все це буде свідчити про турботу і увагу до партнера по спілкуванню.

• Електронне діловий лист повинен бути відправлений з корпоративного сервера, а не з безкоштовного поштового відправника. Це буде свідчити про те, що в даній компанії приділяється належна увага своєму іміджу і є всі можливості адресувати свої листи з виділеного корпоративного сервера.

З етичними аспектами ділової комунікації дуже тісно пов'язані і в великій мірі перехрещуються етикетні норми ділового листування . Назвемо основні.

• Не слід починати лист зі слів "я" і "мені".

• Листи пишуться тільки з одного боку аркуша, зворотна сторона завжди залишається чистою.

• Не слід відправляти ділові листи на неповному аркуші. Не варто економити папір, треба використовувати цілий лист, навіть якщо повідомлення дуже короткий.

• У діловому листуванні поштові листівки не використовують, по можна послати телеграму.

• Небажано ставити одну букву з точкою замість підпису. Це стосується не тільки ділового листа, але і дружнього послання.

• Не рекомендується писати багатослівно до осіб, що стоять як вище, так і нижче за статусом. У першому випадку адресант проявить свою неповагу, а в другому - фамільярність. В усякому разі саме так можна розцінити послання довгих листів.

• Ділові листи не повинні бути написані від руки. Зазвичай такі листи можуть бути тільки особистого характеру. При цьому воно повинно бути написано акуратно, без виправлень. Однак вітання, листи подяки і вирази співчуття краще писати від руки.

• На привітання відповідають коротко.

• Відповідь на лист слід писати без зволікання. Причому якщо адресат не може виконати прохання, викладену в листі, то відразу ж повідомляє про це адресанта.

4Опрацювання таблиці 

5. Робота з тестами, підготовка до ЗНО.

5. Д/З. Напишіть електронного листа людині, яку ви найбільше поважаєте. Дотримуючись етичних правил листування, поставте їй запитання, які вас цікавлять. Виконані  Д/З надсилати на адресу kopiya2013@ukr.net    Реченець    19:00   11.05.2022.


04.05.2022 синхронно

Покликання на урок  https://meet.google.com/grt-jbew-ipi

Тема. Практична риторика. Інформаційні жанри (Представлення, пояснення, інструкція, повідомлення)

1. Опрацюйте новий матеріал, переглянувши відеоурок за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=ojwcisrvlZQ

2. Закріпіть новий матеріал, прочитавши теоретичний матеріал с. 119-121. 

3. Виконайте вправу 216 на с. 123 (усно), підготуйтеся до виступу на наступному уроці. 

4. Робота з тестами (підготовка до ЗНО).


20.04.2022 тестування

Тема. Контрольна робота з теми "Стильова норма"

Пройдіть тестування перейшовши за покликанням   join.naurok.ua  та ввівши код доступу 7671232 або перейшовши за покликанням  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7671232 . Тест активний до 11:00. Час проходження обмежений - 40 хв. Тільки одна спроба виконання. Результатів надсилати не потрібно. Бажаю успіху!

20.04.2022 синхронно

Покликання на урок  https://meet.google.com/ixu-hhbe-tri

Тема. Уживання синтаксичних одиниць у різних стилях

1. Опрацюйте теоретичний матеріал (§ 45, с. 202). Робота з презентацією.

Прості речення вживають у  науковому та офіційно-діловому стилях як самостійні синтаксичні одиниці та  як компоненти складних синтаксичних конструкцій. Простими реченнями переважно послуговується розмовний стиль (особливо діалогічне мовлення). Складні речення переважають у  текстах наукового, художнього та публіцистичного стилів.

У художньому та публіцистичному стилях широко використовуються всі синтаксичні одиниці. У науковому та офіційно-діловому стилях однорідні члени речення використовують переважно для створення класифікаційних систем: Інформативна комунікація спрямована на передавання об’єктивних, неупереджених, несуперечливих повідомлень (З підручника). Узагальнювальні слова (словосполучення) при них, як правило, указують на родове поняття: До юридичних відносять такі терміни: акт, заява, інструкція, кодекс, позов (З підручника). Дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти є  типовими конструкціями для наукового та офіційно-ділового стилів. Завдання дієприкметникового звороту  — уточнення, часом заміна підрядного речення: Предмет пізнання  — властивості об’єкта, досліджувані з  певною метою (Зі словника). Дієприслівниковий зворот вказує на додаткову дію, що відбувається одночасно або передувала дії, яку називає присудок: Виконуючи розрахунки, ми користувалися даними таблиці (З дисертації). У текстах наукового стилю часто вживають прикладки: Київське князівство Ольга передала Святославу, мужньому воїнові, сину Ігоря (З монографії). Вставні слова та звертання вживають у  наукових та офіційно-ділових текстах: Шановний абоненте! Звертаємося до Вас із цікавою і  корисною пропозицією (З листа). 

2. Виконайте усно вправу 375. Прочитайте. Визначте стиль кожного уривка. У  висловленнях яких стилів переважають прості речення?

 1. Українська стилістика бере свій початок з риторики, що виникла в античній Греції і Римі як мистецтво судового красномовства. Тео ретичні основи греко-римської риторики у XVII ст. були запроваджені в шкільне навчання братських шкіл, які організовувалися при братствах — громадських організаціях православних міщан (З підручника).

 2. Сьогодні ми зібралися, щоб вшанувати Її Величність Науку, привітати переможців і призерів міських, обласних, всеукраїнських учнівських предметних олімпіад та конкурсів наукових робіт Малої академії наук (З виступу). 

 3. Я тільки й знаю, що знання шукаю, в найглибші таємниці проникаю. Всі перешкоди до знання долаю — і відчуваю, як багато все ж не знаю… (Омар Хайям) 

4. Наказую: відрядити Коваленка Івана Петровича, учителя української мови та літератури, з 15 по 19 квітня 2019 року до м. Хмельницький для супроводу учнів — учасників Першої міської учнівської наукової конференції. Строк відрядження — 5 днів (З наказу). 

5. — Чи не хотіла б ти, Оленко, узяти участь в учнівській конференції? — Звісно, дуже-дуже хочу! Треба ж інших послухати і себе показати. Ось-ось завершую дослідницьку роботу. — На яку, якщо не секрет, тему? — «Українська мова в сучасному інформаційному суспільстві» (З розмови).

3. Виконайте письмово вправу 377. Визначте тему й головну думку тексту, з’ясуйте його стиль. Перепишіть текст, увівши характерні для його стилю однорідні члени речення, дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти, вставні слова. Поясніть різницю між стилем мови і  стилем мовлення.

 Зауважте: ще давні греки називали людину істотою суспільною, адже як особистість вона реалізується лише у спілкуванні із собі подібними. Що більше підвладне людині слово, то яскравіше сяятиме світло її думки, освіченішою й мудрішою зможе вона стати! Ви добре знаєте, що в різних за сферами використання і жанрами висловленнях мовні засоби використовуються різні. Різні добираються слова, по-різному ці слова сполучаються, по-різному вибудовуються з них речення. Так, художній твір, наукова стаття, протокол зборів написані однією мовою, проте значно різняться добором мовних засобів і специфічними особливостями в мовному оформленні. Тому там, де є мовленнєве спілкування, виробляються й обираються стилі: стиль мови і стиль мовлення (З підручника). 

4. Д/З. Повторити §  35-45, підготуватися до тематичного тестування.


13.04.2022 1-й урок асинхронний, 2-й синхронний

Тема 2-го уроку Стильові особливості частин мови. Тренувальні вправи

Покликання на урок 

1. Повторення правил, вивчених на попередньому уроці. Робота з презентацією.

2. Виконання тренувальних вправ.

- 359. Перепишіть, уставляючи попущені літери. Визначте стилістичну роль частин мови в  кожному уривку.  Позначте в  словах орфограми, поясніть правопис слів правилами. Обґрунтуйте вживання розділових знаків.

1. Ніч, лампа, ро..дум, самота, сніги паперу ще німого. Спокійна творчості тр..вога, в мовчанні зімкнені уста… (М. Рильський) 2. В світі жити — не тужити, хліба заробити, не боятись наступити на т..рнові віти. Не самі квітки зр..вати по гаях, по полю, чесним потом виробляти із неволі волю (П. Куліш). 3. У світі мало місця для добра, але без добра у світі холодно (М. Шевченко). 4. Що менше слів, то висловитись легше (Є. Плужник).

- 361. Складіть і  запишіть:

 • інструкцію щодо користування вашим улюбленим засобом зв’язку (телефоном, гаджетом) в  діловому стилі, уживаючи якнайбільше дієслів; 

• опис цього засобу зв’язку в  художньому стилі. 

 Які частини мови переважають у  складеному вами описі? Зробіть висновок про стилістичну роль прикметників.

- 362. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Ознаки якого стилю властиві кожному з  речень? Назвіть частини мови, які кількісно переважають у  реченнях певного стилю, поясніть їх стилістичну роль.

1. Українці майбутнього мають плекати пошану до своєї культури знати ким вони є і ким були їхні предки мають втілювати пораду Тараса Шевченка І чужого научайтесь і свого не цурайтесь (З журналу). 2. Вимисел неодмінний елемент процесу художньої творчості адже письменник створює образи й картини за допомогою фантазії уяви а не простого опису спостережень (З підручника). 3. Я ваш мої діброви й сині птиці хоч до людей ведуть мої сліди (Г. Коваль). 4. Про суспільне значення рідної мови створено чудові афоризми. Ось найвиразніший із них Материнське слово розширює груди озоном людської гідності (І. Драч). 

3. Д/З. Вивчити § 44, підготуватися до тестування.

Тема 1-го уроку Стильові особливості частин мови

1. Вивчіть теоретичний матеріал, переглянувши відеоурок за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=Wng2_jZCIZo

2. Пройдіть тренувальне тестування за покликаннями learningapps.org/2220937  ,   ukrerudyt.com/test.php?test=264 , ukrerudyt.com/test.php?test=252

06.04.2022 1-й урок асинхронний, 2-й тестування

Тема 2-го уроку 

Стильові особливості засобів словотвору. Тестування

Пройдіть тестування перейшовши за покликанням join.naurok.ua    та ввівши код доступу 7813353 або перейшовши за покликанням  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7813353 . Тест активний до 11:00. Час проходження обмежений - 40 хв. Тільки одна спроба виконання. Результатів надсилати не потрібно. Бажаю успіху!


Тема 1-го уроку

Написання твору в публіцистичному стилі на одну з тем: "Сьогодення нашої країни", "Духовні цінності людини"

1. Пригадайте особливості публіцистичного стилю мовлення, переглянувши відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jGwhxIn1sp4

2. Напишіть твір у публіцистичному стилі на одну із запропонованих тем. Виконані роботи надішліть на e-mail kopiya2013@ukr.net   Реченець 18:00 07.04.2022.


30.03.2022 1-й урок асинхронний, 2-й синхронний

Тема 2-го уроку https://meet.google.com/wnt-wkiw-fjr

Стильові особливості засобів словотвору

1. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Словотвір  — розділ науки про мову, що вивчає будову слів та способи їх творення. Творення похідни5х (нових) слів  — одне з  найважливіших джерел збагачення словникового складу мови. 

Словотворчі засоби впливають на стилістичну маркованість слів і  вживання в  тому чи іншому стилі мовлення.

Найголовніша роль у  стилістичному забарвленні слів належить суфіксам і  префіксам, які впливають на значення новоутвореного слова, надають слову певного стилістично-емоційного оцінного забарвлення. 

Словотвірні норми  — це правила утворення слів за словотвірними моделями. Порушення словотвірної норми спричиняє словотвірну помилку.  

Використання в  тексті певного стилю слова невластивої стилеві будови є  стилістичною помилкою.

2. Виконайте усно вправу 353 (с.191). Складіть жартівливу характеристику редактора (редакторки) уявного шкільного веб-сайта. Уживайте подані нижче іменники (на вибір). 

Писака, трудяга, заправила, журналюга, блогерисько, упертюх, заводіяка, скромняга, причепа, єхида, задавака, добряга, базікало, сонюга, скуп’яга, позивака, гуляка, молодчага, одчаяка, підлиза. 

 Виділіть в  іменниках суфікси. Які з  них надають словам значення згрубілості? жартівливої зневажливості? панібратського ставлення?

3. Виконайте письмово вправу 354 (с. 192) . Перепишіть, розставляючи розділові знаки. З’ясуйте стильову належність речень. 

1. Розхмарилось небо розсіялась тьма (О. Лупій). 2. Блискавки відблискотіли відгриміли і громи (В. Мордань). 3. Розплелись розсипались розпались наче коси вересневі дні (Д. Павличко). 4. Мій улюблений колір жовтогарячий безстрашний бездонний і безжурний (О. Сандига). 5. Розшарування розпилення душ людських рівнозначне кінцеві світу (М. Самійленко). 

 Які повторювані префікси підсилюють емоційність речень?

4. Д/З. Вичити § 42, 43, виконати письмово вправу 357 (с.193). 

Перепишіть, знімаючи риски та вписуючи пропущені літери. 

1. Письменник — постать для нашої нації архі/важлива, визначальна, харизмат..чна (З журналу). 2. Письменники мусять не лише відтворювати життя, а й додавати людям патріо т..зму (М. Адаменко). 3. Шевченко, Леся Українка, вся наша класична література — це суцільний протест проти тоталітар..зму (О. Гончар). 4. Душа хотіла чогось ультра/надзвичайного, небуденного (І. Багряний). 5. Якщо нищиться духовність, мова, нищиться нація, і відновити її тяжче, ніж зарадити супер/небезпечним економ..чним катастрофам (З журналу). 

 Усно поясніть лексичне значення та з’ясуйте стилістичну роль слів з іншомовними префіксами й  суфіксами. Обґрунтуйте вживання розділових знаків.

Тема 1-го уроку

Стильове забарвлення фразеологізмів, виражальні можливості їх

1. Орпацюйте теоретичний матеріал, переглянувши відеоурок за покликанням    https://www.youtube.com/watch?v=rORnQ_kOf3Q

2. Виконайте усно вправу 347 (с.187-188 підручника). Я  — редактор. Прочитайте. Укажіть допущені помилки, відредагуйте речення. Скористайтеся підказкою. 

1. Згідно до плану в школі організована екскурсія до розташованого в околицях міста Переяслава-Хмельницького музею під відкритим небом. 2. Перше, що кидається в очі екскурсантам,— фрагменти давньої стоянки мисливців за мамонтами, яка містить житла, комори та майстерні з обробки мамонтячих кісток. 3. Цікавими є двори та громадські будівлі XVI– ХIX віків. 4. Подивившись на рівень збереженості дзвіниці XVIII віку, розумієш, що працівники музею душі не чають у своїй праці. 5. У процесі проведення екскурсії ми робили записи, щоб потім, на зборах історичного кружка, підвести підсумки міроприємства. 

 Визначте види допущених у  реченнях помилок. Які з  норм літературної мови в  кожному з  випадків порушено? Звіртеся з  поданою на форзаці підручника таблицею «Норми літературної мови».

3. Виконайте письмово вправу 348 (с.188). Перепишіть фразеологізми, вибравши з  дужок потрібні слова. 

Замилювати (окуляри, очі); міряти на свій (лад, аршин); розпускати (ляси, нюні); (гордієві, авгієві) стайні; скинути ідола в (Дніпро, Лету); зарубати (на лобі, на носі); (геростратова, прокрустова) слава; (менторський, гамбурзький) тон; (дамоклів, сізіфів) меч; скриня (Пандори, Семіраміди); видно пана по (розмовах, халявах); (сфінксова, аріаднина) загадка; (геркулесові, ахіллові) стовпи. 

 Витлумачте значення записаних фразеологізмів. Із трьома фразеологізмами складіть речення (усно).

23.03.2022 1-й урок асинхронний, 2-й синхронний

Тема 2-го уроку  

Покликання на урок https://meet.google.com/mrj-qgjd-yaz

Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики

1. Орпацювання теоретичного матеріалу § 41, с. 180-181. Робота з презентацією.

2. Виконання письмового завдання: вправа 336. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Визначте авторські неологізми, з’ясуйте стилістичну роль кожного.  Позначте в  словах орфограми.

1. Глянь веселка проста і велична сонцебарвно із хмар вироста (П. Перебийніс). 2. Степового неба зорегляд оповив і час мені і простір (В. Бровченко). 3. Хочеться спостерігати рухи слів щоб за ними тяглась моя думка а музика самособойне плелась (М. Семенко). 4. Ми компромісимо. О як ми компромісимо! Що забуваємо де ми і де не ми. Що і самі вже стали компромісами і лиш умовно звемося людьми (Г. Чубай). 5. Говорили про все потроху хто б на трибуну не вліз прояснивши сутність епохи непогамовний балакунізм (П. Осадчук). 

3. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Визначте застарілі слова, витлумачте лексичне значення кожного. 

До Покровської січової церкви і на майдан оточений тридцятьма вісьмома куренями пушкарнею та військовою канцелярією вилилося барвисте козацтво в червоних кунтушах різнокольорових шовкових жупанах озброєне шаблями пістолями ятаганами. Старшини курінні отамани і полковники паланок обозний булавничий стояли перед вівтарем церкви прості козаки вишикувалися в довгі ряди. Кошовий вийшов у святковому кунтуші з булавою за поясом у супроводі осавула з корогвою. Голос його звучав твердо Маємо порадитися як нам бути (За Р. Іваничуком). 

 З якою метою застарілі слова вживають у  художніх творах історичного змісту? У  наукових текстах?

4. Д/З. Вивчити § 40, 41. Виконати письмово вправу 341. Застарілі слова й неологізми запишіть у дві колонки. Витлумачте лексичні значення кожного слова, за потреби скориставшись тлумачним словником. Які з  поданих неологізмів є  жаргонізмами? Підготуйте розгорнуту усну відповідь на подане після слів запитання. 

Епістола, сейшен, спудей, хакер, стряпчий, біткоїн, буккросинг, перебендя, промоутер, геймер, толмач, гайдук, хлоп, книгозбірня, тіньовик, саунд-трек, боярин, парсуна, тролити, розпіарити. 

 Як ви ставитеся до поповнення словникового складу мови жаргонізмами?

Покликання на урок

Тема 1-го уроку

Стильове забарвлення лексики. Книжна й розмовна лексика. Оцінна лексика

1. Опрацюйте теоретичний матеріал, переглянувши відеоурок за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=n3SdBwGLjsU

2. Виконайте письмово завдання: вправа 317. Перепишіть, уписуючи замість крапок самостійно дібрані оцінні слова. 

Хто він, герой нашої доби? Нині є фільми й ігри — з … Суперменами, … Спайдерменами, … Бетменами. Проте сучасній дитині мало прочитати про … героя в …. книжці, щоб він закріпився в її свідомості. Треба побачити його в житті! Нам дуже важливо не запізнитися з … «формулою героя»! Головне — він не має бути … та … . Не можна бездіяльно чекати … чуда (За М. Кіяновською).

Завершіть текст двома-трьома реченнями, назвавши риси, якими, на вашу думку, має бути наділений герой нашого часу.

16.03.2022 1-й урок асинхронний, 2-й синхронний

Тема 2-го уроку

Покликання на урок  https://meet.google.com/arm-vprg-eph

Тема. Стильові особливості слів іншомовного походження

1. Опрацюйте теоретичний матеріал (§ 39, с. 166-167). 

Запозичення іншомовних слів  — один із засобів поповнення словникового запасу будь-якої мови. По-перше, такі запозичення збільшують кількість наявних у  мові слів; по-друге, від запозичених слів утворюються похідні слова: гуманістичний (від гуманізм), періодичний (від період) тощо. За давністю запозичення і  ступенем засвоєння мовою запозичену лексику поділяють на: запозичені слова в  цілому, звичні та зрозумілі всім мовцям: орфографія, аналіз, реклама; іншомовні слова зокрема, тобто такі, що не втратили чужорідних українській мові фонетичних або морфологічних особливостей і  досі усвідомлюються мовцями як чужорідні: мольберт, бутерброд, капучино, селфі.

У текстах наукового та офіційно-ділового стилів слова (словосполучення) іншомовного походження найчастіше є  термінами, тобто виконують називну функцію: Під час проведення атестації державних службовців ураховують рівень володіння ними державною мовою (З інструкції). Зазвичай наукові терміни іншомовного походження мають українські відповідники: фонема  — звук (мовознавство); пневмонія  — запалення легенів (медицина); аудит  — перевірка, компенсація  — відшкодування (економіка). Проте найчастіше в науковому й діловому мовленні вживають саме іншомовні терміни, оскільки більшість із них є  інтернаціональними. У текстах публіцистичного та художнього стилів слова іншомовного походження вживають і  в  прямому, і  в переносному значеннях. Порівняйте: Авітаміноз  — захворювання, викликане загальним дефіцитом вітамінів в організмі внаслідок незбалансованого харчового раціону (З  підручника). Душевний авітаміноз… Шукаю аварійний вихід… (О.  Германова) Авітаміноз настрою лікують передовсім цікавим спілкуванням (З  Інтернету). 

У текстах художнього і  публіцистичного стилів слова іншомовного походження можуть бути засобом: створення образності: Рожевий вечір, як фламінго, над нами крила розпростер (Д.  Луценко). Почерк у  друга нервовий, як електрокардіограма (Л.  Костенко); протиставлення або контрасту: Захоплююся японським малярством стилю ніхонга, а  в очах українські старовинні рушники (І.  Шишов); гумористичного та іронічного ефекту: Хто не встиг оновити весняний лук? Мерщій ладнайтеся до шопінгу! (З реклами).   

Увага! Слово іншомовного походження слід уживати лише в  тому разі, коли воно: українського відповідника поки що не має; точніше й  повніше, ніж його український відповідник, розкриває поняття або надає тексту певного стилістичного забарвлення.

2. Виконати письмово вправу 309. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Які з  ужитих у  реченнях слів іншомовного походження (та похідних від них) давно є  звичними й  усім зрозумілими? Розуміння лексичного значення яких досі спричиняє утруднення? Витлумачте значення останніх. Які із запозичених слів можна назвати іншомовними? За якими ознаками? Позначте в запозичених словах орфограми. Обґрунтуйте їх написання правилами.

1. Легенда про поета твориться із трьох складників біографії фотографії бібліографії (І. Павлюк). 2. Головне національне багатство кожної країни її люди їхні здібності і потенціали (За О. Забужко). 3. Гот вирішив папуга побачивши ворону. Панк подумала ворона роздивляючись папугу (Нар. творч.). 4. Хліб із помідором з городу скибка хліба з кухлем свіжого молока що може бути смачніше? Та куди там суші авокадо і піцам! (А. Любка) 5. Я часто думаю може цей хлопець дитина індиго і вся його культурна інформація з Інтернету? (За Л. Костенко).

311. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Витлумачте лексичне значення слів іншомовного походження.  Які з  ужитих у  реченнях слів іншомовного походження є  термінами? Яких галузей науки? Які терміни виконують називну функцію? З’ясуйте стиль речень, у  яких їх ужито. Які іншомовні слова-терміни вжито з  метою створення гумористичного або іронічного ефекту? У  реченнях якого стилю їх ужито?

1. Рівень д..мократії яскраво простежується через засоби масової інформації, через конст..туційне право гром..дян на об’єктивну інформац..ю (З підручника). 2. У сумнівних випадках для уточнення д..агнозу переломів необхідно зробити р..нтгенівський знімок (Зі словника). 3. У нас такі вже соромливі гени, що Йван Пулюй ікс-променя пр..боркав, а люд віками ходить до Рентгена (В. Бровченко). 4. Футур..ст… Що за слово? Це т..тул чи фах? Футбол..ст — то було б зрозуміло! (С. Голованівський) 5. Не може бути мови про тр..умф насилля, бо настала епоха, коли має перемагати справедливість (Ч. Мілош). 6. Яким вогнем спокутувати мушу хрон..чну українську доброту?! (Л. Костенко) 7. Хто поверне нам пісні — інструкц..ї для кор..стування моральними цінностями? (В. Голобородько)

Тема 1-го уроку 

Написання есея   про доброту, доброчинність, чуйність у ставленні до себе й до інших

1. Опрацювати теоретичний матеріал, переглянувши відеоурок за покликанням    https://www.youtube.com/watch?v=tX8sD-FF_T0  

2. Напишіть есей, придумайте йому назву. Виконані роботи надішліть на адресу kopiya2013@ukr.net Реченець (дедлайн) 18:00 17.03.2022.

09.03.2022 1-й урок асинхронний, 2-й синхронний

Тема 1-го уроку 

Стильова помилка. Стилістичне використання багатозначних слів, омонімів, синонімів, антонімів і паронімів

1. Повторіть вивчений раніше матеріал, подивившись відеоурок, для цього перейдіть за покликанням    https://www.youtube.com/watch?v=AwLSOwCUBZ0   (письмово вправи не виконуйте, повторіть тільки визначення).

Тема 2-го уроку 

Урок мовленнєвого розвитку. Діалогування з теми «На добро відповідай добром – а на зло?», «Чому Ліна Костенко назвала страшними слова «дволикість», «дворушництво», «двозначність», «двомовність», «двоєдушність»?»

Покликання на урок  https://meet.google.com/isc-rrjy-phv

09.02.2022  1-й урок синхронно, 2-й тестування в режимі реального часу

Покликання на урок  https://meet.google.com/zdz-bbry-dnx

Тема. Кома й крапка з комою у складному реченні

1. Робота з презентацією. Повторення правил вживання коми й крапки з комою в складному реченні.

2. Виконання вправ 246, 250 (письмово).

3. Д/З. Вивчити § 31, підготуватися до тестування в режимі реального часу.

Тема. Кома й крапка з комою у складному реченні (тестування в режимі реального часу)

1.  Пройдіть тестування в режимі реального часу, перейшовши за покликанням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8842252

2. Д/З.  Повторити § 31, виконати письмово вправу 248.


02.02.2022 

Виконання завдання в режимі реальнго часу

Тема. Контрольне тестування з теми "Просте ускладнене речення"

1. Пройдіть тестування, перейшовши за покликанням join.naurok.ua

та ввівши код доступу  6390809


02.02.2022 Синхронно

Покликання на урок https://meet.google.com/bez-zqox-rvw

Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами

1. Повторення правил вживання розділових знаків при відокремлених членах речення (§ 30, с. 130, 131-132, 133, 134).

2. Виконання тренувальних вправ:

-  Запишіть, виправивши помилки, усно поясніть виправлення.

Приблизне слово невеликий гріх. Неточна рима це ще не провина.

Я без тебе мово без зерна полова.

Наша мова пісня стоголоса. Нею мріють весни, нею плаче осінь.

Рікою ллєтьця рідна мова. Вічна мов довженкова десна.

Виконання тестових завдань. 

2. Перевірте свої знання з теми, пройшовши тестування на тренажері з правопису української мови, перейшовши за покликанням 

https://webpen.com.ua/pages/Syntax_and_punctuation/separated_parts_of_the_sentence.html

3. Д/З. Повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольного тесту у форматі реального часу. 


29.12.2021 асинхронно

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого

1. Повторіть вивчений матеріал про складне речення й розділові знаки в ньому, переглянувши лайфхаки за покликаннями

https://www.youtube.com/watch?v=agnqF9Ruuv0

https://www.youtube.com/watch?v=HhOI6967-Oc

2. Перевірте свої знання, пройшовши тестування за покликаннями

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladnopidrjadne_rechennja/

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladnosurjadne_rechennja/

Бажаю плідної праці й вдалого відпочинку. Будьте здорові, не хворійте. 

24.11.2021 Синхронно

Покликання на урок https://meet.google.com/muu-nuha-mct

Тема. Складні випадки й варіанти синтаксичного керування

24.11.2021 Асинхронно

Тема. Варіанти граматичного зв'язку підмета й присудка

1. Перегляньте пояснення нового матеріалу, перейшовши за покликанням    https://www.youtube.com/watch?v=VS8LZYJdTjY

2. Усне виконання вправи 153 с. 90. Визначити види присудків.

3. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника § 20 с. 91-93. 

4. Письмове виконання впр. 154, 156. 

Д/З. Вивчити теоретичний матеріал § 20, виконати письмово вправу 159.


03.11.2021 

2-й урок Асинхронно

Тема. Написання есея про реальну або віртуальну мандрівку до одного з семи чудес України 

1. Перегляньте фільми про сім рукотворних та нерукотворних чудес України, перейшовши за покликаннями  https://www.youtube.com/watch?v=kDh6bdJpOGE    https://www.youtube.com/watch?v=R795gjM3xj4

2. Напишіть есей про один із тих об'єктів, які були представлені у фільмах, які ви відвідували або хотіли б відвідати останнім часом.

Д/З. Повторіть вивчені правила, підготуйтеся до написання контрольної роботи з теами "Морфологічна норма". § 2-11.

03.11.2021 

Покликання на урок 1-й урок     https://meet.google.com/bfw-bqmr-yvu

Тема. Активні і пасивні дієприкметники

1. Повторення вивченого матеріалу. Робота з презентацією "Активні й пасивні дієприкметники".

2. Виконання впр. 84 с. 52.

3. Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 52.

4. Замініть активні дієприкметники прикметниками.

Пануюча еліта, приваблююча пропозиція, узагальнююча таблиця, розвиваюче середовище, зволожуючий засіб, знеболюючі ліки. Хвилююча зустріч, наступаюче свято, існуючі кордони, підростаюче покоління, освіжаючий напій.

5. Виконання впр. 85 с. 53.

Д/З. За зразком впр. 85 (або самостійно) складіть пам'ятку до рубрики Підказка 

1. Об'єднання людей, виконуючі певні фнкції. 2. Процес, поєднуючий різні механізми впливу.        3. Людина, знаюча програмування. 4. Перебуваючий за кордоном. 5. Працюючий у великій компанії.

ПІДКАЗКА


Правильно

Неправильно












13.10.2021

Тема. Правопис прислівників

1. Перейдіть, будь ласка, за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s та повторіть теоретичний матеріал про написання прислівників. 

2. Пройдіть тестування на тренажері, перевірте свої знання з теми, перейшовши за покликаннями

 https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/adverbs_nouns_formed.html

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/adverbs_complex_and_compound.html

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/adverbs_nouns_formed.html

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/adverbs_letters_u-i_in_words_end.html

3. Перепишіть прислівники, дотримуючись правил правопису. Завдання виконайте в робочих зошитах.

Час / від / часу, з / гори, на / ходу, на / початку, до / побачення, до / дому, де / небудь, без / відома, на / бік, на / четверо, на / прощання, на / силу, чим / дуж, до / пари, на / весні, на / совість, рік / у / рік, видимо / не / видимо, в / обмін, по / моєму, по / суті, по / волі, в / головному, в / голос, на / славу, зі / зла, хоч / не / хоч, за / рахунок, в / розсип, у / вічі, без / сумніву, від / ранку / до / вечора, в / рівень, до / пори, на / відмінно, в / цілому, одним / один, по / всяк / час, на / гора, в / нічию, с / під / лоба, всього / на / всього, рано / вранці, що / правда, де / далі, слово / в / слово.

01.06.2021

Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Складне речення з різними видами зв'язку. Розділові знаки в складних реченнях з різними видами зв'язку

Шановні випускники, перейдіть, будь ласка, за покликанням      https://www.youtube.com/watch?v=7PO5_5GPfcw      та повторіть теоретичний матеріал про  складне речення з різними видами зв'язку .  Пройдіть тестування у форматі ЗНО , перейшовши за покликанням                                                           https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladne_rechennja_z_riznymy_vydamy_zvjazku/


25.05.2021

Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Безсполучникове складне речення. Розділові знаки в БСР

Шановні випускники, перейдіть, будь ласка, за покликанням     https://www.youtube.com/watch?v=hINKHMwoCJs       та повторіть теоретичний матеріал про безсполучникове складне речення.  Пройдіть тестування у форматі ЗНО , перейшовши за покликанням https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladne_bezspoluchnykove_rechennja/


22.05.2021

Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Складнопідрядне речення. Розділові знаки в складнопідрядному реченні

Шановні випускники, перейдіть, будь ласка, за покликанням      https://www.youtube.com/watch?v=vBiP8ntP_R0       та повторіть теоретичний матеріал про складнопідрядне речення.  Пройдіть тестування у форматі ЗНО 

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladnopidrjadne_rechennja/


18.05.2021

Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Складносурядне речення. Розділові знаки в складносурядному реченні

Шановні випускники, перейдіть, будь ласка, за покликанням      https://www.youtube.com/watch?v=5-PRwAGrd2A      та повторіть теоретичний матеріал про складносурядне речення.  Пройдіть тестування у форматі ЗНО   https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladnosurjadne_rechennja /.

Якщо у  вас виникли запитання, звертайтеся на електронну адресу kopiya2013@ukr.net 




06.04.2021

Покликання на урок  https://meet.google.com/nvq-nrjq-ehc

Тема. Інформаційні жанри (представлення, пояснення, інструкція, повідомлення). Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова)

1. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника (с. 119-120).

2. Дослідження-пошук. Дослідити розповідь про перший навчальний день студентів-першокурсників, знайти в ньому згадки про певні мовленнєві жанри, використані учасниками освітнього процесу.

3. Уявіть ситуацію: вам доручили представити виступ свого однокласника на одну з тем (впр. 215 с. 123). Складіть і запишіть текст представлення. 

4. Ознайомлення з видами діалогічних жанрів (с. 149-150, 152-153).

5. Розв'язування тестових завдань. 

6. Д/З. Впр. 283. Складіть діалоги  — офіційні телефонні розмови відповідно до окреслених ситуацій спілкування, вибравши одну з них.  Дотримуйтесь етикету спілкування телефоном. Виконані  Д/З надсилати на адресу kopiya2013@ukr.net

Дякую всім, хто проходив тестування. Молодці. Результати знаєте?

30.03.2021

Покликання на урок   https://meet.google.com/qnn-ombb-oir

Тема. Уживання синтаксичних одиниць у різних стилях. Контрольна робота

1. Перегляньте, будь ласка, відеоурок, перейшовши за посиланням    https://www.youtube.com/watch?v=B3DItrnWJyc

2. Повторіть § 35-45, підготуйтеся до контрольної роботи в реальному часі. Покликання буде доступне на початку 3 уроку. 


19.01.2021

Посилання на уроки  https://meet.google.com/xcb-edds-kas

Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами (синхронно)

1. Опрацювання теоретичного матеріалу § 29, с. 126-128.

2. Перегляд лайфхаків з української мови за посиланням         https://www.youtube.com/watch?v=zfwsEFlDP8k

3. Виконання вправ 222 (усно), 224, 226 (письмово).

4. Д/З. Вивчити § 29, виконати письмово впр. 229.

Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами (асинхронно)

1. Перегляньте лайфхаки з української мови за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=v6er7DfgHjY

2. Повторіть правила відокремлення другорядних членів  речення за підручником § 30.

3. Виконайте письмово вправу 242.

4. Д/З. Пройдіть тестування на платформі "На урок" за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1867560

12.01.2021 

Тема. Пунктуаційна норма. Тире між підметом і присудком у простому реченні.

Посилання на урок https://meet.google.com/dnw-zcpm-uhv

12.01.2021

Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями,  вставними словами й реченнями (асинхронний)

1. Прочитайте правила § 27 на с. 118. та § 28 на с. 124-125.

2. Перегляньте відео для повторення, перейшовши  за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=WRdl08mK5gs

3. Виконайте письмово вправи 210 та 219. 

4. Для закріплення знань пройдіть тестування за посиланням https://learningapps.org/watch?v=phtjmqdwc17 (результати надсилати не потрібно).

4. Д/З. Напишіть невелике оповідання (6-10 речень) "Аж ось і Різдвяний вечір постукав у наше вікно", використавши в ньому щонайменше 2 звертання та 2 вставних слова. Д/З надсилати на адресу kopiya2013@ukr.net


 

Немає коментарів:

Дописати коментар